مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: این استان دارای ۵۸ منطقه نمونه گردشگری و ۴۹ روستای هدف گردشگری است.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۵۸ منطقه نمونه گردشگری در استان، گفت: از محل تملک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری برای تقویت زیرساخت‌ها تعدادی کمیپنگ‌های گردشگری در استان در جوار جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: طبق اعلام اداره کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آذربایجان‌غربی در تخصیص اعتبارات تملک دارایی به گردشگری جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

صفری ادامه داد: طبق بند (ع) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، شورا‌های برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند بخشی از ۵ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی را به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری هزینه کنند.

وی افزود: این اعتبارات برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری درمناطق و تأسیسات گردشگری شامل راه دسترسی، آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی، درمسیر‌ها و محور‌های گردشگری، روستا‌های هدف و مناطق نمونه گردشگری، اردوگاه‌ها و مجتمع‌های خدمات گردشگری و ساماندهی آنها تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی آذربایجان‌غربی در ادامه اضافه کرد: ایجاد مجموعه‌های سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها در محور‌های ارتباطی و یا رفع ایراد مجموعه‌های موجود از دیگر اقدامات اداره کل بوده که اعتبار آنها نیز از محل تملک دارایی‌های زیرساخت‌های گردشگری تأمین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.