دادستان زرند از مردم جهت تحویل داوطلبانه سلاح غیرمجاز دعوت به همکاری کرد.

دادستان زرند با تشریح تجربه یک ساله طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز در زرند، عمل به وعده ارفاق قانونی برای افرادی که داوطلبانه سلاح غیرمجاز خود را تحویل داده اند و نیز مجازات قاطع دارندگان سلاح‌های غیرمجاز کشف شده را از اقدامات شاخص دستگاه قضایی شهرستان زرند دانست.

 

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم که با موضوع جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز و با حضور اعضای جامعه اطلاعاتی شهرستان برگزار شد گفت: با تجربه یک ساله طرح جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز در زرند، که به شکل هماهنگ در قالب پویش نه به سلاح غیر مجاز در سطح استان انجام گرفت، شاهد استقبال مردمی از طرح و در نتیجه تحقق وعده ارائه حداکثر ارفاق قانونی بودیم.

 وی افزود:انتظار می‌رود در سال جاری نیز این طرح به شکل گسترده و منسجم تری با استقبال بیشتر شهروندان برگزار شود.

وی بیان کرد: باور این موضوع، که وجود سلاح امنیت ساز است، بعضی افراد را به سمت نگهداری سلاح سوق می‌دهد، اما تجربه ادوار گذشته و سابقه قتل‌های انجام شده نشان داده، که وجود سلاح‌های گرم و سرد با عدم کنترل خشم و گا‌ها جنون لحظه ای، موجب وقوع جنایت می شود و با اجرای حکم قصاص در عمل، دست دو نفر از زندگی کوتاه و خانواده‌های آن‌ها با آسیب‌های جبران ناپذیر مواجه می‌شوند که این موضوع بایستی توسط رسانه‌ها به مردم گوشزد تا فرهنگ عدم نگهداری و بکارگیری سلاح در جامعه نهادینه شود.

 

رئیس دادسرای شهرستان زرند گفت: اجرای طرح تحویل داوطلبانه سلاح، به هیچ وجه نشانی از ضعف دستگاه قضایی و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی نیست بلکه بر مبنای رافت اسلامی و عمل به رسالت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: لذا به طور همزمان، شناسایی سلاح‌های غیرمجاز شهرستان و برخورد با دارندگان این سلاح‌ها در دستور کار بوده و مثال بارز آن نیز دستگیری شرور معروف شهرستان و کشف چندین قبضه سلاح غیر مجاز از وی است که این فرد کماکان در بازداشت بسر می‌برد و فرایند رسیدگی قضایی به اتهامات متعدد وی در دست اقدام است.

 

این مقام قضایی تصریح کرد: آمادگی دستگاه قضایی در حمایت از دستگاه‌های اطلاعاتی و نیروی انتظامی همواره وجود دارد و در خصوص اجرای طرح کلیه دستور‌های قانونی برای شناسایی و جمع آوری سلاح‌هایی که وسیله جنایت و عامل گرفتاری برخی شده اند صادر شده و بنابراین تنها راه در امان ماندن از مجازات همکاری مردم با دستگاه‌های امنیتی و قضایی و تحویل داوطلبانه سلاح‌های غیر مجاز است.

 

وی تاکید کرد: شهروندان نیز امکان همراهی در طرح، به منظور تامین امنیت خود و جامعه را دارند و می‌توانند به صورت ناشناش، گزارشات مستند خود را در سامانه سجام دادگستری ثبت، و یا اینکه از طریق نهاد‌های نظامی و انتظامی با شماره تلفن‌های ۱۱۰_۱۱۴ و ۱۱۳ اقدام کنند تا مورد بررسی فوری قرار گیرند.

 

مدعی العموم زرند به طرح پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: بنابر اقتضائات موجود و در راستای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، به همراه داشتن سلاح سرد و گرم چه آنکه دارای مجوز بوده و یا بدون مجوز، ممنوع بوده و در صورت کشف، استفاده کنندگان از آن‌ها حسب مورد به اتهام تظاهر و قدرت‌نمایی با سلا ح برخورد ، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار