مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان با بیان اینکه رسانه‌ها رویداد‌ها و وقایع پیاده‌روی اربعین را بازگو کنند، گفت: پیاده روی اربعین فرا ملی بوده و از ادیان مختلف در این فریضه الهی شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین لاکانی ،‌مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان در برنامه زنده تلویزیونی قدم قدم تا اربعین با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین مهمترین و متمایزترین تجمعات در جهان بشریت است، اظهار کرد: این پیاده‌روی در بخش‌های مختلف از جمله حضور پرشور زوار، مقیاس عظیم، افزایش روحیه معنوی، مناسک الهی و افزایش پیوند برادری میان مسلمانان و شیعیان در جهان، خاص است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم از سرتاسر کشورهای اسلامی در پیاده‌روی اربعین در کشور عراق گفت: مردم و به ویژه‌ مسلمانان با حضور خود در این پیاده‌روی که قدمگاه خانم حضرت زینب (س) و سایر اهل بیت پیغمبر است، اوج ارادت و دلدادگی خود را به سید الشهدا(ع) نشان می‌دهند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان یکی دیگر از فواید پیاده‌روی اربعین را افزایش روحیه معنوی مسلمین دانست و تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین به معنویت زوار کمک کرده و همچنین پیوند برادری و همبستگی میان شیعیان را بسیار زیاد می‌کند.

حجت‌الاسلام لاکانی با تأکید بر بازگو کردن رویدادها و وقایع پیاده‌روی عظیم اربعین توسط رسانه در این ایام بیان کرد: پیاده روی اربعین فرا ملی بوده و از ادیان مختلف در این فریضه الهی شرکت می کنند و هر فردی به اندازه توان خود ولو شده به اندازه توزیع یک جرعه آب، به زوار خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان در پیاده‌روی اربعین صحنه‌هایی را می‌بیند که بسیار زیباست به گونه‌ای که مشابه آن را هیچ جای دنیا ‌مشاهده نمی‌کند، افزود: این پیاده‌روی سرشار از ایثار، وفاداری، از خودگذشتگی و نوعدوستی است که باید به آن توجه شود.

برچسب ها: رسانه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.