رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲۰ هزار میلیارد ریالی از بیت المال در حوزه اراضی کرم آباد و شرکت شهرک های صنعتی استان صادر شد.

اصر عتباتی  اظهار کرد: فردی با عنوان یک شرکت پیمانکاری با جعل مدارک و گواهی های فعالیت، اقدام به اخذ رتبه و درجه عالی مبادرت به انعقاد قراردادهای متعدد پیمانکاری با نهادها و ارگان های دولتی در سطح کشور کرده که در یک مورد در سال ۹۵ قرار دادی با سازمان جهاد کشاورزی وقت در پروژه اراضی کرم آباد و در موارد دیگر با شرکت شهرکهای صنعتی استان آذربایجان غربی منعقد شده بود.

وی اضافه کرد: این شرکت با سوء استفاده از ظرفیت های کارشناسی و ارائه اسناد مجعول و صورت وضعیت های خلاف واقع و تبانی و زد و بند با چند تن از کارشناسان و پرداخت رشوه اقدام به تنظیم این قراردادها کرده بود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: از دیگر اتهامات این فرد خیانت در امانت از طریق خارج کردن لوله ها و اتصالات و لوازم جانبی خریداری شده توسط سازمان جهاد کشاورزی برای استفاده در پروژه بدون اطلاع و هماهنگی از محیط کارگاهی است.

عتباتی اظهار کرد: با اطلاع دستگاه قضایی استان از این سوء جریان پرونده تعقیب کیفری برای همه عوامل دخیل از جمله پیمانکار، کارشناسان و مسوولان وقت تشکیل و از تضییع بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال بیت المال جلوگیری و در خصوص پرونده کیفری نیز پس از انجام تحقیقات مقدماتی لازم و بازداشت عوامل دخیل در موضوع، پرونده امر رسیدگی و حکم قطعی محکومیت متهم اصلی در دادگاه تجدیدنظر استان صادر شد.

وی گفت: این فرد که جرائمی همچون کلاهبرداری، جعل، خیانت در امانت و استفاده از اوراق مجعول انجام داده بود، درمورد این جرائم ارتکابی به حبس، جزای نقدی و جبران خسارات وارده به بیت المال محکوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.