مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: مسابقه آشپزی و جشنواره «طعم امید ۲» با پخت غذا‌های سنتی روایت خوراک‌های ایرانی با چاشنی دسترس‌پذیری است.

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در محل رقابت آشپزی و جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۲ اظهار داشت: در این جشنواره ۱۸ نفر از افراد دارای معلولیت در سه گروه نابینایان، سندرم دائون و نیز جسمی-حرکتی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به تحلیل برگزاری این رویداد گفت: با توجه به اینکه پرداختن به موضوعات تخصصی با هدف تولید محصولات گردشگری با همکاری مستقیم بخش خصوصی در قالب میز‌های گردشگری دنبال می‌شود، از این رو ایده ترکیب میز‌ها با انگیزه دستیابی به اهداف مختلف در دستور کار قرار گرفت.

مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه‌ای طعم امید۲ با موضوع پخت غذا‌های سنتی توسط افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و تهران با دو هدف معرفی خوراک بومی ایران و نیز لزوم توجه تاسیسات گردشگری به موضوع دسترس‌پذیری ویژه معلولین و روایتی از خوراک‌های ایرانی با چاشنی دسترس‌پذیری به شمار می‌آید.

فاطمی گفت: مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۲ با موضوع پخت غذا‌های سنتی توسط افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در واقع نتیجه همکاری مذکور بوده است که پس از برگزاری جشنواره طعم امید یک که سال گذشته تنها در تهران برگزار شده بود توانست در سه استان دیگر شامل مازندران، گیلان و گلستان گسترش یابد.

وی ادامه داد: با برگزاری رویداد مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۲، دو هدف معرفی خوراک بومی ایرانی و نیز لزوم توجه تاسیسات گردشگری کشور به تامین شرایط و دسترس‌پذیر شدن ویژه افراد دارای معلولیت را نشانه گرفتیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث با اشاره به اینکه این رویداد با استقبال قابل توجه معلولین مواجه شده است، گفت: در تلاش هستیم با استمرار این رویداد به کمک بخش خصوصی و فعالین تخصصی مربوطه در سال‌های آتی بیش از پیش بتوانیم توانمندی‌های بیشمار افراد دارای معلولیت را به نمایش بگذاریم و شرایط میزبانی از این عزیزان را با دسترس‌پذیر کردن تمامی تاسیسات گردشگری کشور فراهم کنیم.

وی بیان داشت: مسابقه و جشنواره طعم امید به عنوان اقدامی نمادین در دومین سال برگزاری خود نشان داد که افراد دارای معلولیت توانمندی‌های بی نظیری دارند که می‌توانند در مشاغل مختلف در جامعه به کار گرفته شوند.

فاطمی اظهار داشت: وقتی فرد نابینا و یا دارای معلولیت‌های دیگر می‌تواند خوراکی بسیار خوش طعم تهیه کند و مهارت خود را به نمایش بگذارد بی‌شک می‌تواند در جامعه پذیرای نقش‌ها و جایگاه‌های متعدد شغلی باشد.

منبع: روابط‌ عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار