کارشناس بازار سرمایه در خصوص تصمیم تغییرات دامنه نوسان نکاتی را مطرح کرد.

علی بهشتی روی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اصولا زمانی که بازار سرمایه دچار هر بحرانی می‌شود مقام تصمیم‌گیر باید از قبل متناسب با بحران راهکار داشته باشد. در این مواقع یکسری راهکار وجود دارد که دنیا هم از آن استفاده می‌کند. مانند بسته شدن بازار و تزریق نقدینگی که در شرایط بحران ما بسته شدن بازار را امتحان کردیم و تزریق نقدینگی را آنقدر با تعلل زمانی در نظر گرفتیم که هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.

او افزود: اما ما در هنگام بحران در کشور با توجه به بازار اغلب راهکار محدودیت و تغییرات دامنه نوسان را عملیاتی می‌کنیم. در این برهه زمانی هم تصمیم به محدودیت دامنه نوسان گرفته شد. تصميمی که در این مقطع زمانی با توجه به شرایط با تاخیر هم اتخاذ شد و دو روز کاری چهارشنبه و شنبه بازار به حال خود رها شده بود.

او می‌گوید: اما اکنون تمدید و تداوم محدودیت دامنه نوسان به جز ایجاد ترس برای سهامداران سودی نخواهد داشت و با این کار علاوه بر تحت تاثیر قرارگیری حجم معاملات که شاهد آن بودیم کارگزاری‌ها هم دچار چالش بیشتری خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در کل به نظرم مطلوب بود تغییراتی را در دامنه نوسان نداشته باشیم، اما حجم مبنا را به شکل کوتاه مدت افزایش می دادیم تا علاوه بر کنترل هیجان مانعی هم برای رشد بازار ایجاد نمی‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار