نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مانع بندگی کردن برای خدا نفسانیت انسان است که باید فرد خود را از هوای نفس آزاد کند.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از آزادگان استان که به مناسبت سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به میهن اسلامی انجام شد گفت: بین نگاه اسلام و غرب از آزادی و آزادگی تفاوت بسیاری وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

او افزود: وقتی سخن از آزادی می‌زنیم باید بگوییم که مقصود آزاد شدن از چه چیزی و چه کسی مدنظر است.

آیت الله عبادی گفت: غربی‌ها و لیبرال‌ها وقتی سخن از آزادی می‌زنند مقصود همان است که انسان چون یک درنده وحشی آزاد بوده هیچ تابلوی توقف ممنوعی در زندگی او قرار نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وقتی انسان‌ها سخن از آزادی می‌زنند مقصود آزادی از هوای نفس و قدرت و شهوت در مسیر بندگی خدا و عرفان است.

او با تأکید بر اینکه مانع بندگی خدا نفسانیت است، اظهار کرد: انسان برای بندگی خدا باید خود را از هوای نفس آزاد کند.


بیشتر بخوانید


آیت الله عبادی با اشاره به شعر حافظ که «غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هرچه رنگ تعلق بگیرد آزاد است» بیان کرد: تعلقات غیر الهی موانعی در مسیر آزادی و آزادگی انسان است که باید خود را از آن دور کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اینکه به اسرای جنگ تحمیلی آزاده گفته می‌شود نه یک غلو بلکه واقعیتی است که در خاطرات خود آنان نقل شده است.

او با بیان اینکه هر چه از هوای نفس بیشتر فاصله بگیریم آمادگی بیشتری برای مقابله با ظلم و ستمی داریم، عنوان کرد: استعمارگران از ۵۰۰ سال قبل تاکنون به هر کجا که رفتند جنایت و اعتیاد را به همراه آوردند.

آیت الله عبادی گفت: غربی‌ها به هر کجا نفوذ پیدا کردند طرح می‌سازند که ثروت‌ها به دست عده خاصی برود و فقر گسترش پیدا کند چرا که اینگونه به اهداف خود می‌رسند.

برچسب ها: ولی فقیه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.