شهردار فردوس از جذب بیش از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهر خبر داد.

اکبری شهردار فردوس گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با اجرای پنج طرح بزرگ از ۳ سال گذشته تاکنون برای شهر فردوس جذب شده است. 

او افزود: بازار بزرگ شهروند اولین طرح مشارکت در سرمایه گذاری شهرداری فردوس بود که اواخر سال ۱۴۰۰ شروع شد و بعد از ۱۰ ماه بهره برداری رسید.

اکبری اظهار کرد: برای این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

شهردار فردوس با بیان اینکه عملیات عمرانی طرح شهربازی با هزار و ۲۰ مترمربع فضای تجاری در حاشیه پایانه مسافربری فردوس شروع شده است ادامه داد: ساخت ۲۰ باب مغازه برای این طرح برنامه‌ریزی شده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد و حجم سرمایه گذاری آن ۲۰۰ میلیارد ریال است.

او عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های آماده سرمایه گذاری مجتمع فرهنگی تجاری عقیق شرق بوده که چهار هزار و ۶۰۰ متر زیربنا دارد و شامل واحد‌های تجاری، ۲ سالن سینما و پارکینگ  است.

اکبری بیان کرد: برآورد اولیه سرمایه گذاری در این طرح هزار میلیارد ریال است که تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید


شهردار فردوس با بیان اینکه مجتمع تخصصی تعمیرگاهی خودرو‌های سنگین نیز با توجه به ترانزیتی بودن شهر فردوس در دستور کار قرار گرفته است ادامه داد: برآورد سرمایه‌گذاری این طرح بالغ بر هزار میلیارد ریال است.

او گفت: با توجه به حجم بالای تردد خودرو‌های سنگین در محور‌های مواصلاتی شهرستان و نبود یک مجموعه متمرکز و تخصصی برای ارائه خدمات به خودرو‌های سنگین به این نتیجه رسیدیم که ایجاد یک مجموعه تعمیر گاهی تخصصی برای ارائه خدمات فنی به این خودرو‌ها کاملا ضروری است.

اکبری اظهار کرد: لذا هماهنگی‌های لازم با شورای اسلامی شهر فردوس انجام و قطعه زمینی به مساحت حدود ۲۹ هزار متر در ورودی شهر برای ایجاد این مجتمع در نظر گرفته شد که طرح اولیه آماده است.

شهردار فردوس گفت: بر اساس این طرح حدود ۳۵ واحد کارگاهی با مساحت‌های حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۳۵۰ متر برای احداث واحد‌های تعمیرگاهی در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در ۳ سال گذشته شهرداری فردوس به موضوع ایجاد مکان‌های تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به طور ویژه ورود پیدا کرده و تلاش شده به سمت ورزش‌هایی برویم که مطابق سلیقه نسل جوان است.

اکبری با اشاره به راه اندازی پارک دلگشا در شهر فردوس بیان کرد: پیست کارتینگ و اسکیت از جمله زیرساخت‌های استانداردی است که در این پارک احداث شده و تاکنون مورد استقبال ورزشکاران نیز قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.