مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال از سطح ۲۵۰ هکتار سطح زیرکشت ۵۷۰ تن کلزا برداشت شده است که نسبت به پارسال افزایش برداشت را نشان می‌دهد.

روح‌الله سعیدی اظهار داشت: از این میزان محصول تولیدی کلزا در چهارمحال و بختیاری ۵۵۰ تن به صورت تضمینی خرید و به کارخانه‌های روغن کشی اصفهان و تهران تحویل شد.

وی در خصوص مطالبات کلزاکاران چهارمحال و بختیاری، افزود: کل مطالبات کلزاکاران این استان که بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال است براساس هماهنگی‌های انجام شده تا ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

سعیدی اضافه کرد: براساس تصمیم‌گیری‌ها در سال زراعی جاری برای کشت دانه روغنی کلزا از ۲ رقم خارجی هیبرید هیدرومیل و نپتون و رقم ایرانی نیما در استان استفاده شده است.


بیشتر بخوانید


وی در سال زراعی جاری به دلیل ویژگی‌های مطلوب زراعی ارقام کشت شده متوسط عملکرد برداشت دانه روغنی کلزا در چهارمحال و بختیاری را سه تن در هکتار اعلام کرد.

سعیدی با اشاره به اینکه برداشت کلزا در چهارمحال و بختیاری از اواسط تیرماه آغاز و تا پنجم مرداد ادامه دارد یادآور شد: سال گذشته سطح قابل برداشت مزارع کلزا در چهارمحال و بختیاری ۸۰ هکتار و همچنین ۱۷۵ تن دانه کلزا تحویل شد.

وی ادامه داد: یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار