مدیر توانبخشی مادر خوی گفت: معلولین ذهنی توانبخشی مادر خوی را دریابید. 

ابراهیم آهنگری مدیر توانبخشی ذهنی مادردر گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگاران،  بعداز عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین ع  گفت:  موسسه خیریه توانبخشی مادر در سال ۱۳۷۳ به همت امام جمعه فقید ایت الله سیدرضی شکوری، فرماندار وقت،  رئیس اداره بهزیستی و جمعی از خیرین نیک اندیش خوی با هیئت مدیره مستقل ۳ ساله راه اندازی شد. 

وی افزود:  مرکز خیریه توانبخشی ذهنی مادربا هدف نگهداری و آموزش توانبخشی باظرفیت ۱۴٠ نفر بیمار ذهنی که فعلا ۱۲۷نفر از دختران بالای ۱۴ سال که تا معلولین ۶۵ سال از سراسر استان و چند استان همجوار به خدمت رسانی مشغول است و تا حال ۵ نفر به آغوش خانواده های بازگشته اند. 
آهنگری گفت:  در این مرکز به همراه ۲ مرکز وابسته جمعا با ۶۱ نفر کادر ثابت که اعم از مدیر عامل،  پزشک،  پرستاران و دیگر عوامل اجرایی در ۳ شیفت کاری شبانه روزی مشغول کار و خدمت رسانی به بیماران هستند. 
وی اضافه نمود:  موسسه خیریه مادر از ۳ قسمت تشکیل شده است قسمت اصلی مرکز توانبخشی ذهنی مادر با ۱۴۱ نفر، بخش بیماران روانی با ۳٠ بیمار مردانه در قوروق و بخش خانه کوچک در شهرک ولی عصر که بیماران خانه کوچک می توانند خودشان را اداره کنند. 
آهنگری در مورد وضعیت بیماران مرکز ذهنی مادر گفت:  بیماران مرکز ذهنی مادر مخصوصا بخش ایزوله حدودا ۴٠ نفر هستند که قادر به حرکت نبوده و پرستاران با زحمات زیاد با قاشق غذا را به دهان بیماران می گذارند. 
مدیر توانبخشی مادر از خیرین خواست برای ارایه هرچه بهتر خدمات به بیماران مرکز را کمک نمایند. 
آهنگری در پایان سخنان خود از مسئولین ذیربط خواست با در اختیار گذاشتن زمین بزرگ مناسب و بودجه کافی برای ساختن مرکز بزرگتر و مجهزتر این موسسه را یاری دهند. 

لازم ذکر است:  همشهریان محترم می توانند هزینه خیر و احسان اموات خود و هزینه های اضافی جشن عروسی های خود را به این مرکز اهدا نمایند  .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.