محمّد بروجردی گفت: اسرائیل بازیگر اصلی همه این جریانات و حوادث در منطقه خاورمیانه است.

محمّد بروجردی خطاب به دانشجویان دانشگاه جاکارتا که باید علت اختلافات منطقه‌ای پایدار، ناآرامی‌های داخلی، تهدیدات فزاینده تروریسم و جنگ‌های تحمیلی خارجی را جویا شوند، گفت: اسرائیل بازیگر اصلی همه این جریانات و حوادث در منطقه خاورمیانه است و تاریخ بهترین سند و گواهی دهنده این واقعیت خواهد بود.

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا و انجمن دانشجویان روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه جاکارتا، وبینار «نقش اسرائیل در ترور و تروریسم در جهان علیه شخصیت‌های فلسطینی و اسلامی» با حضور سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

این برنامه با سخنان رفیت اریک، مجری و مدیر وبینار و قرائت فاتحه برای شهدا خصوصاً شهید راه قدس، شهید «اسماعیل هنیه» آغاز شد.

خانم نبیلا زهرا فاطن، رئیس انجمن روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه جاکارتا گفت: موضوع و برنامه وبینار امروز برای دانشجویان مهم و ارزشمند است، چراکه دانشجویان می‌توانند اطلاعات خود را در خصوص آخرین مسائل جهانی و تحولات منطقه‌ای بروزرسانی و حتی نظرات و تحلیل‌های بین‌المللی را دنبال کنند.

محمد بروجردی، سفیر ایران در اندونزی اظهار کرد: بیش از یک قرن به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، خاورمیانه به عنوان یک مرکز مهم جنگ و بحران‌ها شناخته شده است. در قرن بیست و یکم این منطقه به طور خاص با درگیری و تروریسم عجین شده است.

وی ادامه داد: این منطقه با انواع مختلفی از درگیری‌ها روبرو بوده است، از جمله اختلافات منطقه‌ای پایدار، برخورد‌های کوتاه مدت بین منطقه‌ای، ناآرامی‌های داخلی، تهدیدات فزاینده تروریسم و جنگ‌های تحمیلی خارجی و ....

بروجردی خطاب به دانشجویان بیان کرد: اسرائیل بازیگر اصلی همه این جریانات و حوادث در منطقه خاورمیانه است. به همین منظور، شما دانشجویان عزیز باید بدانید که چطور پای صهیونیست‌ها منطقه خاورمیانه باز شده است. تاریخ، بهترین سند و گواهی‌دهنده این واقعیت خواهد بود. اعلامیه بالفور به نام نویسنده آن وزیر امورخارجه لرد بالفور نامگذاری شده و به لرد (لیونل) روچیلد، رئیس افتخاری فدراسیون صهیونیستی در بریتانیا و ایرلند خطاب شده بود.

وی ادامه داد: در این اعلامیه آمده بود که آرتور جیمز بالفور از طرف دولت بریتانیا، از جنبش صهیونیستی و کوچ آنها به فلسطین خوشحال است و آنها توسط کابینه بریتانیا تأیید شده‌اند. دولت بریتانیا از تأسیس دولت و سرزمین برای مردم یهودی در فلسطین حمایت کرد و به تسهیل این تلاش متعهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی به نقش بیگانگان خصوصاً انگلیس و آمریگا در تقویت و همراهی با این رژیم کودک‌کش اشاره و نکاتی را درباره شهادت اسماعیل هنیه در تهران بیان کرد.

دانشجویان زبان گویای فلسطین باشند

محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی ایران در جاکارتا در سخنانی، گفت: اسرائیل با توجه به منافع خود در خاورمیانه و تحت تأثیر لابی‌های یهودی (که در رأس صهیونیسم بین‌المللی قرار دارند) تمامی فرآیند‌های تصمیم‌گیری داخلی و خارجی را تحت نظارت کامل خود قرار داده است. آنها نقش مهمی در تأثیرگذاری بر کنگره، کاخ سفید، اندیشکده‌ها و سایر مراکز تأثیرگذار آمریکا ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: چشم انداز ژئوپلیتیکی خاورمیانه مدت هاست که توسط تعامل پیچیده بازیگران مختلف بین‌المللی شکل گرفته است و اقدامات اسرائیل در نقش محوری و اشغالگری.

ابراهیمی تأکید کرد: مطالعات نشان می‌دهد که استراتژی اسرائیل برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای مانند نفوذ رو به رشد محور مقاومت به یک سیاست آشکارا تهاجمی و نظامی متمرکز شده است. با توجه به این شرایط و شکست اسرائیل در غزه و عدم پیروزی بر گروه کوچک مقاومت و بدون پشتوانه لجستیکی با عنوان حماس، هیمنه این رژیم در دنیا فرو ریخت. در نتیجه رژیم کودککش چاره‌ای جز ترور شخصیت‌های مبارز نمی‌بیند.

وی ادامه داد: ترور شهید اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس که جان خود و فرزندانش را در این راه مقدس نثارکرده‌اند، آبرویی برای این رژیم برجای نگذاشته است. شما می‌بینید جهان به جز چند کشور حامی این رژیم این اقدام مذبوحانه و تروریستی را تقبیح می‌کنند و هر روز این رژیم منزوی‌تر می‌شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان سخنانش، به دانشجویان توصیه کرد که مراقبت کنند رسانه‌های صهیونیستی و حامیان آن رژیم، جای ظالم و مظلوم را عوض نکنند و دانشجویان آزادی‌خواه، رسانه گویای جهان اسلام و حامی مردم مظلوم فلسطین باشند.

منبع: روابط عمومی فرهنگ و ارتباطات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار