رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا از دستگیری اعضای سه شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر و انهدام این شبکه‌ها خبر داد.

سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در نشست خبری در جمع خبرنگاران هشدار‌ها و توصیه‌های مرتبط با مراسم اربعین و جزئیات دستگیری باند‌های قاچاق مواد مخدر را تشریح شد.

سردار کاکاوند اعلام کرد: طی عملیات‌های اخیر، سه شبکه بزرگ قاچاق مواد مخدر که اقدام به حمل و جا به جایی مسلحانه از شرق به مرکز کشور می‌کردند شناسایی و منهدم شدند که بالغ بر ۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و تعداد ۱۰ نفر از عناصر اصلی و مرتبطین دستگیر و ۱۲ خودرو و دو قبضه سلاح کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ارزش مالی این کشفیات بیش از هزار میلیارد تومان بود.

کاکاوند تأکید کرد: این عملیات‌ها در راستای ارتقای امنیت و آرامش جامعه و به‌ویژه در آستانه مراسم اربعین صورت گرفته است.

جزئیاتی از طرح آرامش

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به اجرای «طرح آرامش» اشاره کرد و گفت: حدود یک سال است که با هدف جمع‌آوری معتادین متجاهر از سطح شهر و مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر طراحی و اجرا شده است.

سردار کاکاوند افزود: معتادانی که در این طرح جمع‌آوری می‌شوند، به کمپ‌ها و اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال منتقل می‌شوند تا ضمن دریافت حمایت‌های لازم، به مسیر زندگی سالم بازگردند.

خودداری از حمل مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به زائرین اربعین توصیه کرد که از هرگونه حمل و مصرف مواد مخدر خودداری کنند و هشدار داد که پلیس با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد: مرحله دهم طرح آرامش در شهر را به اجرا گذاشتیم که ماحصل این طرح جمع‌آوری ۱۰ هزار معتاد متجاهر و ۴ هزار و ۵۰۰ خرده فروش به همراه ۴ تن و ۱۵ کیلوگرم دستگیر شدند.

توقف روند رو به رشد اعتیاد در کشور 

وی مبنی بر اینکه آیا رشد مصرف موادمخدر در کشور روند رو به رشدی دارد یا خیر گفت: خوشبختانه روند رو به رشد اعتیاد در کشور متوقف شده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر بیان کرد:، اما اینکه بخواهیم گروه‌های خاص مانند بانوان و یا دانش‌آموزان را به تفکیک ارائه کنیم نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد.

سردار کاکاوند گفت: از ابتدای سال ۱۰۳ هزار و ۸۶ معتاد متجاهر در کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار