مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: پرداخت نشدن تسهیلات ساخت مسکن باعث کند شدن روند تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهد شد.

 در حالی که از ماه گذشته افزایش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تصویب شده است، هنوز بسیاری از بانک‌ها پرداخت آن را در دستور کار خود قرار نداده‌اند. این در حالی است که بخش عمده ای از پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم انتظار پرداخت این وام هستند تا بتوانند روند فیزیکی ساخت را افزایش دهند.

در همین رابطه حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد‌.

وی  با بیان اینکه عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باعث می شود که دیگر سازندگان پای کار نیایند بیان کرد: در صورتی که این قانون اجرا نشود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن باقی مانده با سرعت کند ساخته می‌شود و سازندگان با مشکلات بسیار زیادی از جمله افزایش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش قیمت تمام شده ساخت مسکن  روبرو خواهند شد.

او بیان کرد: طبق قانون باید ۲۰ درصد تسهیلات به بخش ساخت مسکن اختصاص یابد و این در حالی است که متاسفانه در این زمینه بانک مرکزی هنوز افزایش تسهیلات ساخت مسکن را ابلاغ نکرده  است.

وی تاکید کرد: دولت باید برنامه ریزی لازم را برای پرداخت تسهیلات در دستور کار خود قرار دهد چراکه این امر به معنای زیرپا گذاشتن قانون است.

جنتی یاد آور شد: در گذشته که تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومان بود بسیاری از بانک ها همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات انجام نمی دادند اما در شرایط کنونی باید به طور قطع همکاری های لازم در این بخش صورت گیرد تا بتوان باقی مانده پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به اتمام برسانیم.

وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات مسکن به عنوان یک ابزار مهم در تقویت تولید مسکن به شمار می رود که باعث می شود پیمانکاران و متقاضیان بتوانند تا پایان پروژه‌ ها در این حوزه باقی مانده و واحدهای نهضت ملی مسکن را با سرعت بیشتری به اتمام برسانند.

خبرنگار : محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار