رئیس دانشگاه یاسوج گفت: در ۲ سال اخیر ۲۲ کدرشته به دانشگاه یاسوج اضافه شده است.

بهادر کرمی افزود: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ فقط یک رشته به رشته‌های دانشگاه اضافه شد، در حالی که در ۲ سال اخیر ۲۲ کدرشته به دانشگاه یاسوج اضافه شده است.  

وی همچنین گفت: از ۲۴ تا ۲۶ مردادماه میزبان معاونان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور هستیم که برای دانشگاه یاسوج رویداد مثبتی محسوب می‌شود.

کرمی با اشاره به طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه سالن کنفرانس تخصصی ۱۷۰ نفره دانشگاه یاسوج در روز‌های گذشته افتتاح شد،  اضافه کرد: این سالن با کیفیت بالای امکانات توسط بنیاد قلمچی ساخته شده که از روز شروع کار تا افتتاح آن فقط ۳۹ روز طول کشید.

وی با اشاره به ۳ طرح جدید دانشگاه یاسوج افزود: دو طرح خوابگاهی فعال و در حال ساخت است که در سفر دوم ریاست جمهوری مصوب شده بود و تاکنون اعتباری به آنها تخصیص نیافته است.

کرمی بیان کرد: ساخت هتل ۶ طبقه از محل مولدسازی دانشگاه و با هدف درآمدزایی فعال شده و در حال ساخت است.


رئیس دانشگاه یاسوج افزود: پیشرفت طرح بیش از ۳۰ درصد است، ۴۰ سوئیت دارد و مجهز به رستوران است.


وی افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه که مورد تحسین وزیر قرار گرفته بود، هم اکنون به دستگاه‌های‌هایتک مجهز شده، و امروز هم سه دستگاه جدید به این آزمایشگاه اضافه شد.

کرمی با اشاره به ۲ برابر شدن بودجه دانشگاه گفت: حدود ۸۰ میلیارد از سفر اول و ۲۰۰ میلیارد تومان از سفر دوم اعتبار گرفتیم که به ساخت خوابگاه‌ها، تکمیل طرح‌های عمرانی و ۱۰۰ میلیاردتومان نیز به تجهیز آزمایشگاه اختصاص یافت.

کرمی افزود: در سال ۹۷ تا ۱۴۰۰ فقط یک رشته به رشته‌های دانشگاه اضافه شد، در حالی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۲۲ کدرشته به دانشگاه یاسوج اضافه شدند.

وی با بیان اینکه به سمت پذیرش دانشجوی بین‌المللی رفته‌ایم، گفت: ۱۴۵ نفر از کشور عمان و عراق در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه یاسوج مشغول به تحصیل هستند.

کرمی بیان کرد: در حوزه آموزشی به دانشجو‌های دکتری و ارشد استعداد درخشان امتیازاتی داده‌ایم که از جمله آن، معافیت از پرداخت اجاره خوابگاه و حق غذا است، همچنین حقوق برای استعداد‌های درخشان در نظر گرفته شده، که برای نیم سال دانشجویان دکتری ۱۸ میلیون تومان است.

کرمی گفت: معرفی شدگان بنیاد نخبگان بدون هیچ تعللی به عنوان هیئت علمی بکار گرفته می‌شوند؛ همینطور به دلیل کمبود نیرو و افزایش بازنشستگان، برخی کارمندان با معرفی بنیاد نخبگان جذب شده‌اند.

کرمی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۳ درصد بودجه دانشگاه و در سال ۱۴۰۳، ۵ درصد بودجه به بخش فرهنگی اختصاص یافته است و بودجه فرهنگی ۶۰۰ برابر افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.