گردهمایی معاونان امور دانشجوئی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در یاسوج با تجلیل از معاونت‌های دانشجویی برتر کشور به کار خود پایان داد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجوئی وزارت علوم در این مراسم ضمن تاکید بر فراهم کردن زیرساخت‌های دانشگاه‌ها برای و تحصیل دانشجویان در سال جدید گفت: در فرصت یک ماهه باقیمانده تا بازگشایی دانشگاه‌ها هم اندیشی برای مقدمات تحصیل دانشجویان بخصوص دانشجویان جدید الورود انجام شد.

معاون امور دانشجوئی وزیر علوم با اشاره به توسعه نامتوازن و تعدد دانشگاه‌ها افزود: رشد بی رویه از یکسو و کاهش جمعیت دانشجویی باعث شده تا بخش زیادی از ظرفیت‌های ایجاد شده دانشگاه‌ها بلا استفاده باشد.

داداشی پور با اشاره به اقدامات سازمان امور دانشجویان کشور برای افزایش بورس‌های تحصیلی دانشجویان از داخل به خارج کشور و بالعکس افزود: برای استفاده از این ظرفیت‌های مغفول مانده دانشگاه‌ها افزایش سهمیه پذیرش دانشجویان خارجی در دستور کار قرار گرفته و بیش از ۴۰ درصد ظرفیت مراکز آموزش عالی به این مهم اختصاص یافته است.

وی همچنین به وضعیت دانشجویان کم بضاعت اشاره کرد و افزود: این دانشجویان برای دریافت خوابگاه دانشجویی و موضوع تغذیه دانشجویی در اولویت هستند.

معاون امور دانشجوئی وزیر علوم همچنین به تلاش برای کاهش نابرابری‌ها در حوزه فضای ورزشی در دانشگاه‌ها اضافه کرد: هم اکنون سرانه فضای ورزشی، ۲ و یک دهم متر مربع به ازای هر دانشجوست که تلاش میشود این رقم بخصوص با افزایش فضای ورزشی دانشگاه‌های کوچک و کم برخوردار‌تر افزایش یابد.

رئیس سازمان امور دانشجوئی وزارت علوم تهیه سبد بورس، راه اندازی سامانه جامع امور دانشجوئی توسعه خوابگاه‌های دانشجوئی و ایجاد پایگاه اینترنتی اطلاعات و شبکه تلویزیونی دانشجویان را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات این وزارتخانه عنوان کرد

در پایان این گردهمایی با بررسی شاخص‌های ارزیابی، معاونت‌های برتر دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور انتخاب و با اهداء لوح سپاس از آنان تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.