معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ هزار تن کالای تولیدی استان به خارج از کشور صادر شده است.

جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال ۴۲۱ هزار و ۲۵ تن کالای تولیدی به ارزش ۵۸ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۲۷ دلار از استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۲۰ درصد افزایش دارد.

او افزود: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده که عمده این اقلام به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان صادر شده است.

جعفری با بیان اینکه مرز ماهیرود از جمله بازارچه‌های شاخص و فعال در سطح کشور از نظر صادرات است، اظهار کرد: گزارش ارائه شده از سوی مدیرکل گمرکات استان نشانگر افزایش عملکرد بازارچه ماهیرود است که از همه دست اندرکاران در این خصوص تشکر می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین مرزبانی خراسان جنوبی نهایت همکاری با گمرکات استان در توسعه صادرات دارد که اقدامات آنان جای تقدیر دارد.

او در خصوص نحوه حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه تخصصی کابل در مهرماه هم گفت: تصریح کرد: با برگزاری جلسه‌ای تخصصی با حضور استاندار خراسان جنوبی شرایط و نحوه حضور در نمایشگاه را مطرح و برنامه‌ریزی لازم را می‌کنیم.

جعفری با بیان اینکه نرخ خدمات در بازارچه‌های مرزی استان مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت، عنوان کرد: اما چگونگی حضور افراد در مناقصه و واگذاری غرفه‌ها در جلسه تخصصی تصمیم گیری خواهد شد، اما به کارگیری نیروی کار در غرفه‌ها باید حتما از افراد ساکن مرز باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار