مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی از توزیع ۶۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل شارژ در بین عشایر استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر استان اظهار کرد: طرح تأمین برق عشایر از طریق صفحات خورشیدی سبک و قابل حمل، چند سالی است که به عنوان یک طرح ملی در سطح کشور اجرا می‌شود و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی نیز در یک سال اخیر به صورت جدی در پی اجرای این طرح در استان بوده است.

طاهر کیامهر افزود: در این راستا، ۶۰۰ دستگاه پنل خورشیدی قابل شارژ به عشایر تمامی شهرستان‌های استان تحویل داده شده و دوره‌های آموزشی نحوه استفاده از این پنل‌ها نیز برگزار شده است، که از این تعداد بیشترین پنل تحویلی با ۹۲ دستگاه مربوط به شهرستان خوی می‌باشد.

وی اضافه کرد: این صفحات خورشیدی قابل حمل، توانایی تأمین برق نیاز‌های اساسی عشایر از جمله برق لامپ‌های روشنایی و دیگر تجهیزات ضروری را دارا هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز طرح‌های حمایتی در نظر گرفته شده است و این افراد می‌توانند از طریق فروش برق تولیدی در قالب قرارداد‌های فروش تضمینی ۲۰ ساله برق از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ماهانه مبلغی از وزارت نیرو و اداره برق دریافت کنند.

وی افزود: در قالب طرح حمایتی کمیته امداد و بهزیستی، تاکنون حدود ۱۷۱ نیروگاه پنل خورشیدی حمایتی در سطح استان احداث شده است که هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند. توان تولید این دستگاه‌ها پنج کیلووات است.

استان آذربایجان غربی دارای ۱۸ هزار و ۷۰۸ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.