باقری گفت: تمدن غرب به سرکردگی آمریکا مدعی است که اگر بخواهید هویت خود را دنبال کنید مانند فلسطین مجازات خواهید شد.

مراسم بزرگداشت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) ۲۳ مرداد ماه برگزار شد.

علی باقری سرپرست وزارت خارجه در این مراسم بیان کرد: امروز این آئین به مناسبت بزرگداشت شهید والامقام اسماعیل هنیه برگزار شده است. امروز در تقویم ایران به مناسبت پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ روزه و شکست آشکار رژیم صهیونیستی به نام روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است. 

وی ادامه داد:  این تقارن پیامی دارد مبنی بر اینکه مقاومت اسلامی هنوز زنده است و پرچم این مقاومت هنوز سرافراز است. مقاومت و انقلاب با خون های پاک بارورتر می شود و ابعادش گسترده تر می شود. از دست دادن شخصیت های بزرگی چون اسماعیل هنیه خسارت بزرگی است اما خون این شهید باعث شده است که رسالت آرمان فلسطین در منطقه و جهان مستحکم تر شود. 

باقری افزود: ملت های منطقه هشت دهه است که با یک پدیده مالامال از شرارت در فلسطین عزیز مواجه اند، این پدیده موجب اشغال کشور اسلامی شده است و مردم این کشور را از کاشانه خود آواره کرده است. در طول این هشت دهه این رژیم از هیچ جنایاتی فروگذار نکرده است. شاید هیچ جنایتی نباشد که در کارنامه این رژیم منحوس دیده نشود. 

سرپرست وزارت خارجه افزود: ملت فلسطین در مواجه با این موجودیت شرور از همه توان خود استفاده کرد و از جان مایه گذاشت. مساله این است که تمدن ادعایی غرب با تمام هویت خود به حمایت از این موجود شرور به میدان آمده است. ادعای غرب محور بودن انسان است و انسان باید نقشه راه آینده را ترسیم کند. اما غرب به سرکردگی آمریکا دقیقا مقابله با این افکار را دنبال می کند.آنها مدعی هستند که اگر بخواهید هویت خود را دنبال کنید مانند فلسطین مجازات خواهید شد. 

وی گفت: اینکه چرا این همه هزینه برای حمایت از این موجود منحوس پرداخت می کنند دلایل مختلفی دارد، برای مثال در تجمع کشورهای اسلامی می خواهند هسته ناپاکی قرار دهند تا مانعی ایجاد کنند میان همگرایی اسلام و یا مانع ایجاد کنند در برابر کشورهای آسیا و آفریقا لذا با همه توان از این موجود نامیمون دفاع می کنند. 

سرپرست وزارت خارجه افزود: مقاومت در فلسطین فقط یک جبهه و یک عرصه ایستادگی در مقابل اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین مقدس فلسطین نیست بلکه ایستادگی در مقابل یک اشغالگری همه جانبه جهان غرب است. مقاومت در مقابل فقط تجاوزگری صهیونیست‌ها نیست بلکه درر برابر تجاوزگری و جنایتی است که غربی‌ها درحال هدایت آن هستند. 

وی افزود: مقاومت فلسطین توانست با رشادت خود این عنصر انسانی و اسلامی را در سایر کشور‌ها تسری دهد و ما امروز با جهان مقاومت مواجه هستیم. عملیات طوفان الاقصی موازنه قدرت را تغییر داد. جهان مقاومت بر اساس تشخیص خود به طور مستقل عمل می‌کند. جهان مقاومت با وحدت عمل می کند چرا که هدف مشترک دارد. جهان مقاومت با هماهنگی عمل می‌کند اقدام هماهنگ یک ویژگی است که ضریب اثر گذاری جریان‌های مختلف مقاومت را افزایش می دهد. هویت جهان مقاومت یک هویت تثبیت شده و مستحکم است. 

باقری تاکید کرد: امروز آرمان فلسطین به آرمان جهانی تبدیل شده و این محصول مقاومت جهانی است و همینطور در جامعه نخبگانی توانسته یک مکتب موفق و دارای چارچوب منطقی ایجاد کند؛ لذا با اطمینان و قاطعیت می شود برروی این نکته تاکید کرد که مقاومت جهانی امروز به یک حقیقت غیر قابل انکار تبدیل شده است.

 سرپرست وزارت خارجه افزود: این جلسه به مناسبت بزرگداشت جایگاه شهید هنیه برگزار شده  است این شهید بزرگ مردی بود که در طول عمر شریف و مبارکش همواره منشا خیر بود و به عنوان یک مجاهد در جنبش حماس نقش آفرینی می کرد. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اعلام و تاکید کرده که این اقدام صهیونیست‌ها موجب نقض امنیت حاکمیت ملی ایران شده و حق ذاتی و مشروع جمهوری اسلامی ایران است که اقدام متقابل در قبال صهیونیست را انجام دهد. من در طول این چند روز بعد از ترور این مرد بزرگ با مقام‌های مختلف از کشور‌های جهان عمدتا گفتگوی تلفنی و بعضا دیدار حضوری داشتم و هیچ کدام نمی توانستند این واقعیت را منکر شوند که اولا این جنایت جنایت غیر قابل دفاع است و ثانیا این جنایت محکوم است و ثالثا ایران حق پاسخگویی دارد.

باقری افزود: صهیونیست‌ها با این جنایت هم تجاوزگری خود را نشان دادند و هم جنایت پیشگی خودشان را تاکید کردند، اما فراتر از این و یا در کنار این باید به این نکته تاکید کرد که تجاوز صهیونیست‌ها به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، تجاوز و جنایت در حمله به مناطق مسکونی لبنان در بیروت و جنایت ترور در تهران علیه شهید هنیه نشان داد که صهیونیست‌ها قصد دارند تا ناامنی بی ثباتی بحران و تنش را از غزه به دیگر حوزه‌ها در منطقه توسعه دهند. 

این دیپلمات کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعاً از حق ذاتی خود استفاده می کند ولی کسانی که مدعی ثبات و آرامش در منطقه هستند آن‌ها هم باید اقدام لازم را در این عرصه انجام بدهند تا جلوی بی ثباتی و ناآرامی و تنش و بحران در منطقه گرفته شود. 

وی گفت: باید خدا را شکر بکنیم که مجموعه برادران در جنبش مقاومت اسلامی حماس یک شخصیت مبارز خستگی ناپذیر مخلص را به جانشینی شهید هنیه انتخاب کردند که قطعاً انتخاب هوشمندانه جناب یحیی سنوار پیامد مبارکی برای مردم فلسطین و مسلمانان جهان خواهد داشت. پیامدش اول پیروزی مقاومت است در میدان دوم برتری مقاومت است در ساحت سیاسی جهانی، چون یک مجاهد سردمدار رهبری و هدایت سیاسی این جنبش را به عهده گرفته است و سوم گفتمان مقاومت در افکار عمومی جهان است به عبارت دیگر انتخاب سنوار یعنی پیروزی مقاومت و پیروزی ما زنده باد فلسطین.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار