وزارت خارجه کوبا با اشاره به خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه، بار دیگر نسبت به پیامد‌های بمباران مکرر یمن توسط آمریکا و متحدانش هشدار داد.

برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا هشدار داد که بمباران شهرهای یمن توسط آمریکا و متحدانش می تواند به تشدید درگیری در خاورمیانه منجر شود.

براساس گزارش المیادین، او افزود: ما اصرار داریم که راه پایان دادن به درگیری پایان دادن به نسل کشی اسرائیل در غزه و تشکیل کشور فلسطینی است.

چندی پیش نیز وزیر خارجه کوبا درباره ادامه حملات مشترک آمریکا و انگلیس علیه یمن هشدار داد. این مقام کوبایی در پلتفرم ایکس تاکید کرد که این حملات خطر تشدید درگیری در خاورمیانه را با پیامدهای جدی و غیرمنتظره برای صلح جهانی افزایش می دهد.

شایان ذکر است دیروز دوشنبه هواپیماهای متجاوز آمریکایی-انگلیسی جزیره کمران در استان الحدیده یمن که مشرف به دریای سرخ است را مورد حمله هوایی قرار دادند.

این تجاوز در پرتو تلاش های مذبوحانه آمریکا و متحدانش با هدف بازداشتن صنعا از حمایت از مردم فلسطین صورت گرفت. با وجود حملات مکرر به یمن که منجر به شهید شدن تعدادی از مردم این کشور شد، نیروهای مسلح یمن همچنان به هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می دهند که بارزترین آن ها هدف قرار دادن تل آویو توسط پهپاد یافای یمن بود.

نیروهای مسلح یمن همزمان با عملیات خود علیه اهداف رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، با هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به سمت بنادر اشغالی حرکت می‌کردند، معادله بازدارندگی را در دریا نیز اعمال کردند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار