رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، از تجهیز و راه‌اندازی فرهنگسرای کتاب و شعر و ادب در شهر یزد خبر داد.

 حجت الاسلام سیدناصر حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد گفت: خوشبختانه با حمایت‌های مسئولان استانی و همکاری شورا توانستیم اقدامات خوبی در زمینه‌های فرهنگی در استان انجام دهیم.

 وی افزود: یکی از اقدامات در این زمینه، ترویج فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی است که حمایت از رویداد‌های این حوزه را به دنبال دارد.

 حجت الاسلام حیدری ادامه داد: فعالیت‌های زیرساختی در سطح شهر یزد به عنوان گام اساسی شورای اسلامی شهر یزد در این دوره است و نمونه آن نیز توجه به فرهنگسرا‌ها و ایجاد این بخش فرهنگی در کنار مساجد، تکایا و حسینیه‌ها است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: ایجاد فرهنگسرای کتاب در دستور کار شورا قرار گرفت و این اقدام فرهنگی را انجام دادیم و این فرهنگسرا با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی در ابتدای خیابان ایرانشهر در حال نهایی شدن و تجهیز است.

وی گفت: در کنار آن نیز فرهنگسرای شعر و ادب را در دستور کار خود قرار دادیم که در حال تجهیز است و امیدواریم به زودی در دسترس اهالی فرهنگ و ادب قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: در زمینه فرهنگسرا‌ها مرکز وحی و اندیشه در خانه چارسوقی‌ها در حوزه باور‌های اسلامی و زیبایی‌های اسلام، مرکز مطالعات اسلامی بانوان، پژوهشکده مادر و فرزند، فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای کتاب دنبال کرده‌ایم. سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: بزرگترین و مجهزترین نمایشگاه ساختار اسلام نیز از جمله اقدامات دیگر شورای شهر یزد بوده و مجموعه علمی آموزشی و شهر بازی معارفی نیز در کنار آن دنبال شده است.

 وی گفت: مجموعه کارخانه جنوب که سال‌ها مانده در حال ایجاد رویداد‌های ماندگار فرهنگی و مذهبی و سرگرمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.