مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تمام اقشار جامعه نتیجه نهایی برنامه‌ریزی برای انتخاب سمنان به عنوان طرح پایتختی کتاب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست بررسی و مرور طرح‌های ۲۰ گانه پایتخت کتاب در سمنان افزود: طرح‌های ۲۰ گانه باید میثاقی برای تلاش بیشتر بخش‌های مختلف در اجرای طرح‌های مرتبط با پایتخت کتاب و نیز شروعی پرنشاط برای زمینه سازی کسب این عنوان مهم برای سمنان است.

او با تاکید بر اینکه با توجه به آغاز سال و مهلت تعیین شده برای ارائه طرح‌های مرتبط با پایتخت کتاب بیان کرد: با تلاش و همراهی بیشتر دستگاه‌های مختلف مردمی و اجرایی فرهنگی، در این زمینه باید روحی تازه در فعالیت‌های ویژه پایتخت کتاب دمیده شود.

فلاح با اشاره به تدوین و ارائه طرح‌های بسیار خوب در خصوص پایتخت کتاب پیشنهاد کرد: طرح‌های دیگری از جمله توسعه و ترویج مطالعه و کتابخوانی بین سالمندان و پیشکسوتان، طرح‌های مرتبط با دانشگاهها، فعالیت مادران کتابخوان، توسعه کتابخوانی بین مددجویان زندانها، جایگزینی برنامه‌های مرتبط با کتاب در خصوص مجرمان محاکم قضایی و نیز کتابخوانی اتباع و مهاجرین خارجی نیز پیگیری شود و مورد توجه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: در طرح پایتخت کتاب مهمترین هدف توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است و تمام تلاشها، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب باید بر این امر خطیر متمرکز باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار