شهردار خمین گفت: یکی از برنامه‌های بلندمدت شهرداری و شورا در این دوره، تقسیم امکانات شهری بویژه رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه شهر است و بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرداری در مناطق مختلف حاشیه شهر در حال اجرا است.

حمید احمدی شهردار خمین گفت: دیوارچینی رودخانه فیروزآباد و آسفالت خیابان ساحلی به طول ۳۵۰ متر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح‌ها است.

وی توضیح داد: با برخی تملکات این مسیر به میدان زائر متصل می‌شود که با اجرای کامل پروژه از بار ترافیکی خیابان شریعتی کاسته می‌شود.

شهردار خمین، احداث پارک الغدیر به متراژ هفت‌هزار مترمربع را از دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری بیان کرد و گفت: پس از واگذاری زمین توسط مسکن و شهرسازی، پیمانکار عملیات اجرایی پارک را آغاز کرد و هم‌اکنون این پروژه مراحل پایانی را طی می‌کند و آماده بهره‌برداری است.

شهردار خمین با اشاره به عدم توجه به روشنایی کمربندی شمالی، ادامه داد: زیرسازی این کمربندی برای آسفالت در حال آماده سازی است.

احمدی اضافه کرد: احداث پل جنب مسجد امام هادی(ع) به منظور دسترسی انتهای بلوار شهید صدوقی و قسمت خیابان ساحلی به شهرک‌ها، در سایت ۱۴ و نیم هکتاری در دستور کار قرار گرفته و به زودی زیر بار ترافیک می‌رود.

شهردار خمین با اشاره به اجرای نهضت آسفالت در سطح شهر گفت: آسفالت حدود ۶۰ گذر، کوچه و خیابان دیگر هم در دستور کار جدی است.

احمدی بیان کرد: اجرای جداول کانیوو کوچه‌ها از دیگر اقدامات شهرداری خمین است که تعویض کانیوو حدود ۲۶ کوچه هدفگذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه گردشگری بوجه در سطح منطقه ویژه است، گفت: اقدامات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده و تعداد ۱۰ هزار اصله نهال در منطقه کاشته شده و چهار هزار متر چمن نیز به فضای آن اضافه شده است.

شهردار خمین با اشاره به اجرای طرح تعویض چراغ‌های LED و کم‌مصرف، یادآور شد: پارسال در پارک‌های مدرس، بعثت و چندین پارک محله‌ای بیش از ۳۵۰ لامپ کم‌مصرف نصب شد و در سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ چراغ LED کم‌مصرف در پارک تفریحی بوجه نصب شده است.

احمدی اظهار کرد: دیوارچینی و تکمیل گیت‌های ورودی پارک بانوان خمین در مرحله پایانی است و فاز اول آن آماده بهره برداری است.

شهردار خمین، احداث پارک فیروزآباد، دیوارچینی رودخانه شاهین، تکمیل سرویس بهداشتی و تعویض روشنایی پارک ترافیک، پیاده‌رو سازی مسیر بهزیستی، تکمیل ساختمان آمفی تئاتر شهرداری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال، استانداردسازی وسایل بازی پارک‌ها، افزایش وسایل ورزشی و بازی برای کودکان در پارک‌ها را از دیگر اقدامات عمرانی مدیریت شهری عنوان کرد.

احمدی افزود: شهروندان محله‌های شاهین و احمدآباد خواستار احداث پارک محله‌ای و فضای سبز هستند که این امر نیز بعنوان دغدغه شورای اسلامی شهر خمین در حال پیگیری است.

شهرستان خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر در ۶۰ کیلومتری جنوب اراک مرکز استان مرکزی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.