مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ۲۶۱ هکتار اراضی جدید از سال ۱۴۰۰ تاکنون تملک و به وسعت شهرک‌ها و نواحی استان اضافه شده است.

فرزاد محمدی گفت: یکی از مشکلات موجود شهرک‌های صنعتی لرستان، کمبود اراضی در اختیار است که با اقدامات صورت گرفته سال‌های اخیر رتبه استان در خصوص اراضی در اختیار از ۲۹ به ۲۵ کشور بهبود یافت.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تملک ۴۰ هکتار دیگر در راستای ایجاد شهرک شماره چهار خرم آباد ادامه داد: برای تملک هر هکتار این زمین‌ها دست کم ۳۰ میلیارد ریال نیاز است که با پیگیری‌های صورت گرفته مصوب شد یک هزار میلیارد ریال مصوب به صورت قرض الحسنه از استان‌های دیگر تامین شود.

وی با بیان اینکه مبادله مبایعه نامه ۴۲ هکتار اراضی ملی تملک شده نیز در حال انجام است، گفت: وسعت اراضی شهرک‌های صنعتی لرستان یک هزار و ۸۴۲ هکتار است که امید می‌رود با تملک ۳۵۰ هکتار زمین در دست اقدام، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

۲۶۱ هکتار اراضی جدید در شهرک‌های صنعتی لرستان تملک شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در خصوص روند واگذاری زمین افزود: اقدام جدی برای فسخ قرارداد زمین‌های راکد آغاز شده و چنانچه کار اجرایی و عمرانی برای هر قراردادی بعد ۲ سال صورت نگیرد، پس از صدور اخطار‌های لازم، قرارداد فسخ و زمین بازپس گیری خواهد شد.

محمدی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار زمین با فسخ قرارداد به شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بازگردانده شده است، همچنین برای مابقی قرارداد‌ها که پیشرفت اجرایی داشته اند، تعهد محضری برای اتمام کار ظرف مدت یک سال اخذ شده است در غیر اینصورت وارد مسیر فسخ می‌شوند.

وی توضیح داد: در این قراردادها، در ابتدای کار حق انتفاع داده می‌شود و حق مالکیت زمین بعد از پروانه بهره برداری صادر خواهد شد.

از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و ۲ منطقه ویژه به بهره برداری رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.