رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تایباد گفت: مردم و خیرین این شهر مرزی در حال ساخت یک درمانگاه شبانه‌روزی با هزینه ۳۰ میلیارد تومان هستند.

حسین محمدی در نشست خبری با خبرنگاران در ساختمان شورای اسلامی این شهر گفت: درمانگاه خیرساز شهر مرزی کاریز تایباد در بهمن‌ماه پارسال با ۳۰ میلیارد تومان هزینه از سوی مردم و خیرین کلنگ‌زنی شد و اکنون تحت نظارت شبکه بهداشت و درمان تایباد در حال ساخت است.

وی افزود: ۳ هزار مترمربع زمین و ۱۰۰ درصد هزینه‌های ساخت این درمانگاه توسط مردم شهر کاریز اهدا شده است و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تجهیزات پزشکی و درمانی و اورژانس آن را تأمین خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاریز تایباد ادامه داد: این مرکز درمانی تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق قول دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا ۲ سال آینده افتتاح خواهد شد.

محمدی بیان کرد: با بهره‌برداری از درمانگاه کاریز که هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا خواهد داشت، تعداد ۲۳ هزار نفر از مردم این شهر و روستا‌های اطراف از خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز استفاده خواهند کرد.

ساخت درمانگاه خیرساز شهر کاریز تایباد با هزینه ۳۰ میلیارد تومان

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محور تایباد به تربت‌جام که از کاریز می‌گذرد، یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های خراسان رضوی است و ایجاد زیرساخت‌های درمانی در این شهر یک ضرورت می‌باشد.

۹۰ درصد معابر شهر کاریز آسفالت شده اند

در ادامه این نشست، شهردار کاریز اظهار کرد: هم اکنون ۹۰ درصد معابر این شهر از نعمت آسفالت برخوردارند و تا سال آینده هیچ معبر بدون آسفالتی نخواهیم داشت.

امین شاه‌گلی افزود: امسال نیرو‌های عمرانی شهرداری کاریز در حال آسفالت کردن ۴۰ هزار مترمربع معبر خاکی هستند که برای آن ۱۲ میلیارد تومان اعتبار درنظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری هزار و ۷۰۰ متر جدول‌گذاری و هزار و ۲۰۰ مترمربع سنگ‌فرش معابر با ۷۶۰ میلیون تومان انجام شده است.

شهردار کاریز بیان کرد: ساخت بخش دوم بوستان ملت به مساحت یک هکتار با هزینه ۱ میلیارد تومان و احداث بلوار سعدی به طول ۷۰۰ متر در شمال شهر با ۲ میلیارد تومان اعتبار، از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری کاریز هستند.

وی اضافه کرد: کاریز یک ایستگاه آتش‌نشانی با ۴ آتش‌نشان و ۲ خودروی سنگین و نیمه‌سنگین دارد که علاوه بر این شهر، در محور‌های مواصلاتی و روستا‌ها نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

شاه‌گلی تصریح کرد: امسال بودجه پیشنهادی شهرداری کاریز به شورای اسلامی شهر ۱۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۷۳ درصد آن محقق شده و این عدد خود بیانگر رشد ۵ برابر بودجه شهرداری در ۳ سال گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.