رئیس انجمن کشتی با چوخه تایباد گفت: مسابقات استانی کشتی با چوخه با حضور ۱۲۰ ورزشکار در شهر کاریز این شهرستان برگزار شد.

حسین آخوندزاده رئیس انجمن کشتی با چوخه تایباد گفت: مسابقات استانی کشتی با چوخه با حضور ۱۲۰ ورزشکار از شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی در گود کشتی شهر کاریز برگزار شد و با معرفی نفرات برتر پایان یافت. 

او افزود: این تعداد ورزشکار در وزن‌های ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و مثبت ۹۶ کیلوگرم و از شهرستان‌های تایباد، تربت جام، درگز، مشهد، فریمان، قوچان، باخرز، صالح آباد و چناران در این پیکار‌ها حضور داشتند.

رئیس انجمن کشتی با چوخه تایباد ادامه داد: جوایز این رقابت‌ها با الهام از آداب و رسوم قدیمی، تعداد ۶ کله قند به همراه هدایای نقدی انتخاب شده که ۶ تا هشت نفر برای کسب هر قند و نیز عنوان قهرمانی رقابت کردند.

آخوندزاده بیان کرد: محمد تیموری از تربت جام، مصیب براتی از تربت جام، محمد رزم آرا از باخرز، مرتضی وطن دوست از تربت جام، محمد مولایی از تربت جام و محمدرضا پهلوان از تربت جام موفق به کسب قند‌های اول تا ششم شدند. 

او تصریح کرد: شهرستان تایباد در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار است که میزبان مسابقات استانی کشتی با چوخه می‌شود. 

رئیس انجمن کشتی با چوخه تایباد تاکید کرد: کشتی با چوخه یک ورزش سنتی و بومی در خراسان محسوب می‌شود که کشتی گیران با پوشیدن پیراهنی پشمی به نام "چوخه" و بستن دستمالی به دور کمر، با همدیگر به مقابله می‌پردازند. 

آخوندزاده اظهار کرد: در این نوع از کشتی که در یک گود خاکی اجرا می‌شود؛ کسی که بتواند شانه حریفش را برای دفعه اول به زمین بزند، پیروز میدان اعلام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.