رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: بزرگراه آزادگان و یادگار امام به عنوان پرخطرترین نقاط حادثه‌خیز برای عابران پیاده در پایتخت محسوب می‌شوند.

سرهنگ علی‌اصغر شریفی‌اظهار کرد: در این دو بزرگراه اتفاقاتی برای عابران پیاده به ویژه در شب رخ داده که همین موضوع نشان می‌دهد که این بزرگراه‌ها در ساعات پُر تصادف در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ جان تعدادی از هموطنان تهرانی را گرفته است.

وی ادامه داد: در هیچ بزرگراهی عابر پیاده نباید عبور و مرور داشته باشند، البته لزوم تردد در این مسیرهای بزرگراهی استفاده از پل عابر پیاده است که بسیاری از آنان این مسایل را رعایت نمی‌کنند.

۱۹ درصد تصادفات منجر به مرگ از هشت شب تا چهار صبح است

رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران افزود: شب هنگام تصادفات از ساعت هشت شب تا چهار بامداد بیشترین موارد تصادفات برای عابران پیاده رخ می‌دهد به طوری که براساس آمار‌های موجود ۱۹ درصد تصادف منجر به مرگ در این مدت مرتبط با عابران پیاده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشترین اتفاقات برای عابران پیاده به ویژه در بزرگراه‌های پایتخت در هنگام شب رخ می‌دهد، بنابراین عابران باید حداقل در هنگام عبور از بزرگراه‌ها از لباس‌های روشن استفاده کنند، زیرا پوشش تیره عابر پیاده به عنوان مانعی برای دید بهتر رانندگان در شب است.

سرهنگ شریفی ادامه داد: براساس داده‌های موجود بیشترین تصادفات در این مدت مربوط به بزرگراه آزادگان تهران است، زیرا یک بزرگراه بسیار عریض است که صنایع، کارخانه‌ها و منازل مسکونی فراوانی اطراف این بزرگراه قرار دارند.

رییس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در ادامه بیشترین علت وقوع تصادف با عابران پیاده را عدم توجه به جلو و توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار