نماینده مجلس گفت: از افراد توانمند برخی استان‌ها هیچ استفاده‌ای نشده است و افرادی که معرفی شدند سابقه سیاسی‌شان بیشتر از سابقه اجرایی‌شان است.

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارا باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیست وزرای پیشنهادی دولت به مجلس گفت: از ظرفیت کشور بیشتر می‌شد استفاده کرد حتی در جریان سیاسی نزدیک به دولت، چون وزیر باید به آقای رئیس‌جمهور نزدیک باشد.

وی اظهار کرد: جوانگرایی به معنای بی‌تجربگی نیست، اما باید بگذاریم گردش نخبگانی اتفاق بیفتد که این امر اتفاق نیفتاده است. آقای پزشکیان وعده داده بود از برادران و خواهران اهل سنت استفاده کند که این امر صورت نگرفت.

نماینده مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس بیان کرد: از افراد توانمند برخی استان‌ها هیچ استفاده‌ای نشده است و افرادی که معرفی شدند سابقه سیاسی‌شان بیشتر از سابقه اجرایی‌شان است همچنین برخی از وزرایی که معرفی در مسئولیت قبلی خود کارنامه مشخصی نداشتند و عملکردشان چه در وزاراتخانه‌ای که بودند چه در وزارتخانه‌ای که برای آن معرفی شدند قابل قبول نیست.

یوسفی گفت: مردم وقتی رای دادند می‌خواهند مشکلاتشان حل شود لذا انتظارمان بیش از این بود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: بنای ما این است که با دولت همراهی کامل داشته باشیم و این وظیفه ما است، اما در فضای رسانه‌ای نگویند که همه وزرای پیشنهادی باید رای بیاورند. اگر قرار باشد همه وزرا از مجلس رای اعتماد بگیرند چه نیازی وجود دارد که جلسه رای اعتماد برگزار شود.

وی تصریح کرد: حضرت آقا به مجلس گفتند که به دولت کمک کنید و ۱۲ شاخص دادند، اما آیا برخی از وزرای پیشنهدی ۱۲ شاخص را دارند، آیا امید به آینده و اشتهار به پاکدستی دارند؟ و نکته دیگر اینکه رهبری فرمودند به دغدغه‌های مجلس هم توجه شود، اما با کمیسیون‌های تخصصی مجلس هیچ مشورتی نشده است.

یوسفی بیان کرد: وزرا باید همفکر سیاسی رئیس‌جمهور باشند، اما در جریان‌های نزدیک به رئیس‌جمهور آدم‌های توانمندتر از وزرای معرفی شده به مجلس موجود نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار