مقامات محلی در نیجریه از کشته شدن ۳۰ نفر در روستایی در جنوب غربی این کشور توسط تروریست‌ها خبر دادند.

مقامات محلی نیجریه از کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر در حمله مسلحانه به روستایی در ایالت بنوئه در جنوب غربی این کشور خبر دادند.

براساس گزارش المیادین، متیو ابوه، مسئول رسانه‌ای این ایالت در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که افراد مسلح عصر شنبه به طور کورکورانه در روستای آیتی تیراندازی کردند و ۳۰ نفر را کشتند و ده‌ها نفر را زخمی کردند.

نکته قابل توجه این است که ایالت بنوئه هر از گاهی شاهد حملات مسلحانه است که آخرین آنها در ماه گذشته بود که در آن ۲۵ نفر در این حمله کشته شدند.

نیجریه اخیرا با حملاتی در سراسر کشور مواجه شده است که توسط گروه‌های مسلح به سرکردگی سازمان تروریستی بوکوحرام انجام شده است.

از سویی دیگر ارتش نیجریه روز شنبه اعلام کرد که در عملیات نظامی خود در سراسر این کشور طی هفته گذشته توانسته است ۱۰۸ تروریست را خنثی کند و ۲۱۴ گروگان گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف کشور را نجات دهد.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ تاکنون هزاران نفر را در حملات خشونت‌آمیز خود به قتل رسانده است. این گروه از سال ۲۰۱۵ به این سو در کشور‌های همسایه نیجریه، از جمله کامرون، چاد و نیجر نیز حملات تروریستی انجام داده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار