حسینی‌کیا گفت: در حال حاضر ناترازی برق حدود ۱۵ هزارمگاوات است که وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد، تلاش می‌کند ظرف ۲ سال این ناترازی رو حل‌وفصل کند.

سید جواد حسینی‌کیا نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امر‌وز (دوشنبه ۲۲ مرداد) با بیان اینکه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و کمیسیون صنایع و معادن در نشست امروز صبح پس از رسیدگی به برنامه‌های وزیر صمت با وزرای نیرو و میراث فرهنگی جلساتی را برگزار کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن که با عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو برگزار شد، بیان کرد: در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات خود درباره ناترازی برق، ضرورت تامین برق موردنیاز واحد‌های تولیدی و استفاده از نیرو‌های تجدیدپذیر را مطرح کردند.

حسینی‌کیا با اشاره به صحبت‌های وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: به زعم آقای علی‌آبادی راندمان برخی از نیروگاه‌ها پایین است که باید این وضعیت اصلاح شود.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ناترازی برق حدود ۱۵ هزارمگاوات است، وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد، تلاش می‌کند ظرف ۲ سال این ناترازی رو حل‌وفصل کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: همچنین وزیر پیشنهادی نیرو بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در تولید برق تاکید کرد.

وی رفع تنش آبی و مهار آب‌های مرزی را از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو برشمرد و ادامه داد: نگاه کمیسیون صنایع و معادن به وزیر پیشنهادی نیرو مثبت بود.

برنامه وزیر میراث فرهنگی برای استفاده از بازار‌های جهانی جهت صادرات صنایع دستی

حسینی‌کیا با اشاره به بررسی برنامه سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه بعدی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد: فعال‌سازی صنعت گردشگری که اکنون مغفول مانده از برنامه‌های وزیر پیشنهادی بود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: حمایت از فعالان صنایع دستی از دیگر برنامه‌های آقای صلاحی امیری بود؛ به زعم وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی استفاده از بازار‌های جهانی برای محصولات صنایع دستی باید در دستورکار قرار گیرد.

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: به نظر می‌رسد نگاه کمیسیون صنایع و معادن به وزیر پیشنهادی میراث فراهنگی مثبت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار