کشور قطر پس از کنار زدن آمریکا در صادرات گاز مایع، برای اولین بار به جایگاه نخست صادرکنندگان گاز طبیعی مایع رسید.

کشور قطر برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ در صدر فهرست بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان قرار گرفت.

بنابر گزارش الخلیج آنلاین، بر اساس داده‌های واحد تحقیقات انرژی در واشنگتن که تلویزیون قطر روز یکشنبه آن را اعلام کرد، صادرات این کشور حاشیه خلیج فارس به ۷.۱۴ میلیون تن گاز طبیعی مایع رسیده است که ۱۱ درصد افزایش ماهیانه را نشان می‌دهد.

آمریکا با از دست دادن برتری صادرات پس از جبران خسارات طوفان بریل در ایستگاه‌های صادراتی که یک هفته به طول انجامید، در جایگاه دوم قرار گرفت و مقادیر گاز صادراتی این کشور به حدود ۶.۷۶ میلیون تن رسید که نسبت به ۷.۰۶ میلیون تن در ماه گذشته کاهش ۴ درصدی داشته است. 

استرالیا نیز با صادرات ۶.۷۳ میلیون تن در رتبه سوم قرار گرفت، سپس روسیه با وجود کاهش صادرات خود به ۱.۹۸ میلیون تن در مقایسه با ۲.۰۹ میلیون تن در جولای ۲۰۲۳ در رتبه چهارم قرار گرفت.

با فاصله کمی از روسیه، مالزی با صادرات ۱.۹۷ میلیون تن در جایگاه پنجم قرار گرفت و نیجریه با صادرات ۱.۳۵ میلیون تن‌گاز مایع در مقایسه با ۱.۱۷ میلیون تن در سال به جایگاه ششم دست یافت.

 بر اساس گزارش روزنامه العربی الجدید، قطر حدود ۷۷ درصد از کل صادرات گاز مایع کشور‌های عربی را به خود اختصاص داد و عنوان بزرگترین صادرکننده گاز مایع عربی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ را حفظ کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار