بوربور گفت: مجلس به چند نفر در لیست کابینه پیشنهادی که ضعیف هستند رای اعتماد نخواهد داد.

حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با وزرای معرفی شده دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:کابینه دکتر پزشکیان به شکلی تنظیم شده است که تعدادی از این لیست رای نیاورند و بعد از مدتی افرادی دیگر برای رای نهایی انتخاب شوند و به نظر نمی‌آید که برخی از این افراد در حد وزارت باشند.

وی ادامه داد: اما احتمالا این لیست طوری تنظیم شده که به هر حال با رد شدنشان همان کسانی که اسامیشان بر سر زبان‌ها بود انتخاب شوند. به دلیل آن که آن افراد در دور نخست حتما رای اعتماد نمی‌آوردند، اما طوری اقدام شده که اگر نفر اول رای نیاورد، شخص مد نظر به عنوان پیشنهاد دوم به مجلس معرفی شود و مجلس نیز اصولا در پیشنهاد‌های دوم و سوم کمتر سختگیری خواهد کرد تا در نهایت همان فرد مدنظرشان انتخاب شود.

وی درباره واکنش مجلس به کابینه دولت چهاردهم گفت: به نظرم مجلس به چند نفر که ضعیف هستند رای اعتماد نخواهد داد. برخی افراد در این لیست ضعیف بوده و نمی‌توانند مجموعه را در شرایط کنونی پیش ببرند. البته این کابینه و مجمو عه‌ای که انتخاب شده با موضع‌گیری و حرف‌های آقای ظریف که در برنامه راهبردی خودشان مطرح کردند کاملا مغایر است و افراد فهیم و معتقدی را در کابینه پیشنهادی می‌بینیم.

بوربور اظهار کرد: اما آقای ظریف افرادی که در واقع همفکر خودش بودند را معرفی می‌کرد که این انتخاب‌هایی که از طرف رئیس‌جمهور اعلام شده با معیار‌های ظریف به عنوان معاونت راهبردی رئیس‌جمهور کاملا مغایرت دارد و این موضوع باعث خوشحالی جامعه باید باشد؛ بنابراین خیلی حساب شده این لیست را بستند و لیست به گونه‌ای تنظیم شده که تعدادی که ضعیف هستند فعلا نامشان باشد تا افراد مشهور در مرتبه دوم و سوم به لیست کابینه اضافه شوند.

وی ادامه داد: در مجموع به غیر از ۲ یا ۳ نفر که به صورت خطی برخورد می‌کنند بقیه افراد کارشناس در حوزه‌های خود هستند و مسئله این است که احتما ل دارد این افراد با یکدیگر هماهنگ نباشند. هیئت دولت باید هماهنگی جامع و کاملی داشته باشد و با این مدل که ظرف ۴۰ روز رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنیم و کابینه را به این صورت انتخاب می‌کنیم طبیعتا شاهد مشکلاتی هستیم.

وی افزود: در کشور ما جریانات سیاسی باید نظام‌مند شود و مشخص شود که آیا جریان سیاسی حاکم برای انتخاب‌های خود برنامه هم داشته و اینکه آیا متعهد است که با نیرو‌های موجود کار کند. برای آن که این نیرو‌ها اگر مورد نظر آنها نباشد می‌گویند انتخاب آقای پزشکیان بوده و اگر مورد نظر آنها باشد ممکن است شخص دکتر پزشکیان عنوان کند که افراد به او تحمیل شده‌اند. بنابراین تا روزی که جریان سیاسی نظام‌مند نشود مشکلاتی را خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
مجلسی که همه اصولگرا باشد معلوم هست که با پزشکیان مخالف هستند آقای بوربور خودت اصولگرا هستی مجلس نباید با کابینه وفاق ملی مخالف باشد که خودش بدنام می‌شود در دور انتخابات مجلس
آخرین اخبار