مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به مصرف ماهانه چهار میلیون مترمکعب آب در اردبیل توسط شهروندان اظهار کرد: در حال حاضر در پشت سد یامچی که تامین کننده آب مصرفی و شرب اردبیل است تنها هفت میلیون مترمکعب آب برای مصرف وجود دارد که نهایتا تا دو ماه به اتمام می‌رسد.

علی حیدری اناری اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل وظیفه تامین، تخصیص و حفاظت از منابع استان در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات را بر عهده دارد که حفاظت از منبع گرانقدر آب از لحاظ کمی و کیفی از اولویت های این شرکت است.

او افزود: ۲.۲ میلیارد مترمکعب آب در استان وجود دارد که ۱.۸ آب سطحی و مابقی آن آب زیرزمینی است.

 رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای اردبیل با اشاره به اینکه بالاترین مصرف آب در بخش کشاورزی است که تولید محصولات را شامل می شود، افزود: ۹۳ درصد آب استان در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و یک درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

حیدری اناری اظهار کرد: بزرگترین هدف ما در شرکت این است که مصرف بخش کشاورزی را پایین بیاوریم و از نود و سه درصد به هشتاد و هفت درصد برسانیم تا بتوانیم مابقی را در بخش شرب و صنعت مصرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل میزان بارندگی در سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را مناسب اعلام کرد و افزود: ۴۶ درصد در میزان بارش ها نسبت به سال آبی گذشته افزایش داشتیم و در بلندمدت نیز این رقم ۱۶ درصد بوده است.

 او با اشاره به اینکه ۵۳ سد بزرگ در استان وجود دارد،افزود: به لحاظ میزان آب در سدها ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش میزان آب داریم ولی با این حال وضعیت آب در استان بغرنج است و با کمبود منابع آب مواجه هستیم.

حیدری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آب اردبیل از سد یامچی و ۳۰ درصد از منابع زیرزمینی تامین می شود، افزود: در حال حاضر در پشت سد یامچی هفت میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب موجود است که با توجه به مصرف ماهانه چهار میلیون مترمکعب در اردبیل نهایت تا دو ماه قابلیت مصرف دارد.

 او با اشاره به ارتقای کیفی سطح آب شرب اردبیل افزود: نسبت به سال های گذشته در کیفیت آب به لحاظ رنگ، بو و طعم آب تفاوت ایجاد شده است و این به دلیل استفاده و راه اندازی سیستم صنعتی DAF می باشد.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای اردبیل همچنین با اشاره به در حال احداث بودن تصفیه خانه در شورابیل بیان کرد: مخزن بیست هزار مترمکعبی آب را در شورابیل راه اندازی خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار