معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از حجم سد‌های استان پرشده است.

حمید فضایلی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی شهروندان در مصرف آب گفت: سد یامچی به عنوان تامین کننده آب مرکز استان در حال حاضر کمتر از ۲۴ میلیون مترمکعب در مخزن خود آب دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد سبلان مشگین‌شهر در حال حاضر حدود ۲۹ میلیون مترمکعب آب در مخزن خود دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد آب دارد که بخشی از آن هم مربوط به بارش ماه‌های اخیر است.

او بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری بیش از ۱۴۶ میلیون مترمکعب آب از سد‌های استان مصرف شده و این در حالی است در مدت مشابه سال قبل کمتر از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از مخازن سد‌ها استفاده شده بود.

فضایلی گفت: از اول سال آبی جاری بیش از ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب به سد‌های استان اضافه شده که در مدت مشابه سال قبل این رقم حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب بود.

او درباره آخرین وضعیت سد‌های ارس و خدا آفرین در شمال استان نیز افزود: این ۲ سد نسبت به مدت مشابه سال قبل ذخایر مناسبی دارد و بهره‌برداری از آب این ۲ سد هم به دلیل افزایش دمای هوا روند افزایشی گرفته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه در ماه‌های پیک مصرف آب قرار داریم، گفت: شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند تا در ماه‌های آتی با مشکل کمبود منابع آب مواجه نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.