مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های مورد بررسی در پزشکی قانونی استان مربوط به حوزه تصادفات است.

توکلی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مجموعه زیر نظر قوه قضائیه است، گفت: پارسال ۱۸ هزار پرونده در حوزه‌های مختلف از جمله نزاع و تصادفات در پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی استان مربوط به حوزه تصادفات است که امسال آمار پرونده‌های تصادفی و فوت و جرح ناشی از تصادف، نسبت به مدت مشابه پارسال کاهشی بوده است.

توکلی اظهار کرد: در خراسان جنوبی از لحاظ امکانات سخت افزاری و آزمایشگاهی مشکلی نداریم، اما مشکل عمده موجود، کمبود نیرو است که نه تنها در خراسان جنوبی بلکه به دلیل کم بودن فارغ التحصیلان تخصص پزشکی قانونی، در کشور دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ مرکز فعال پزشکی قانونی در سطح استان فعال است، بیان کرد: مردم زمانی که قصد عدالت خواهی از ناحیه پزشکی قانونی را دارند، باید با نامه قضایی و بدون فوت وقت نسبت به مراجعه به این نهاد اقدام کنند تا بهترین نظر کارشناسی اتخاذ شود.

او گفت: با توجه به بالا بودن آمار جرح و فوت ناشی از تصادفات، جزو استان‌هایی هستیم که در رده‌های بالا در این حوزه قرار داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار