مدیرکل ثبت اسناد استان کرمان گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تاثیر بسزایی در کاهش وقوع اختلافات ملکی دارد.

عضو شورای قضایی و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول با بی‌اعتبار کردن قولنامه‌های عادی، تاثیر بسزایی در کاهش وقوع اختلافات ملکی و جرایم حوزه زمین و املاک دارد.

سیدمهدی هاشمی در بازدید از دفتر خبرگزاری میزان در کرمان با تبریک روز خبرنگار به فعالان این حوزه گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و توسعه ثبت رسمی ایفا نمایند.

وی افزود: حدنگاری، با جلوگیری از امکان صدور اسناد معارض و تثبیت دقیق حد و مرز املاک از بروز دعاوی حقوقی و کیفری جلوگیری می‌کند و در پرتو این امر، کاهش قریب به ۴۰ درصدی ورودی پرونده به محاکم دادگستری را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به لازم‌الاجرا شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول تصریح کرد: این قانون یک انقلاب عظیم در نظام معاملاتی ماست و نقل و انتقال اراضی و املاک را نظام‌مند می‌کند و به موجب قانون الزام، مشاورین املاک صرفا می‌توانند نسبت به مذاکرات مقدماتی و نیز درج پیش‌نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام و جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس کنند.

در ادامه حمزه امیرمحمدی مدیر خبرگزاری میزان در استان کرمان، ضمن تاکید بر نقش صدور اسناد رسمی در ارتقاء نظم عمومی و بهداشت حقوقی گفت: عدلیه استان کرمان در سال جاری دو ماموریت مهم برای خود تعریف کرده است که اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات، در اولویت اصلی این برنامه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پیوست رسانه‌ای مناسب، لازمه پیشبرد حدنگاری و اجرای بهتر قانون الزام است، اظهار داشت: توسعه ثبت رسمی و سوق یافتن جامعه به سمت دریافت اسناد رسمی مالکیت، نیازمند اطلاع‌رسانی هنرمندانه مزایا و کاربرد‌های این اسناد است.

مدیر استانی مرکز رسانه قوه قضائیه در خاتمه با اشاره به اینکه روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان سرآمد اطلاع‌رسانی منظم و حرفه‌ای در میان سازمان‌های تابعه دادگستری کل کرمان است، گفت: در مجموعه خبرگزاری میزان و مرکز رسانه نیز تمام امکانات و توان رسانه‌ای خود را جهت پشتیبانی از مجموعه ثبت اسناد و املاک استان و تحقق اهداف و چشم‌انداز‌های آن بکار گرفته‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار