قناعت در پیامی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: وجود تشکل‌های غیردولتی نشان دهنده پویایی مردم در خلق صحنه‌هایی اثرگذار است.

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

"ما به صورت یک اصل، از اوایل انقلاب، روی مشارکت مردم تکیه کردیم. امام رضوان الله تعالی علیه، مکرر در مکرر، درباره مشارکت دادن مردم، توصیه می‌کردند و حرف می‌زدند... این، یک اصل هم هست که مردم بایستی در کار‌های دولت، سهیم، شریک، همکار و مباشر کار باشند". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)

نامگذاری ۲۲ مرداد به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی فرصتی است برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های گران سنگ نیکوکاران و فعالان نیک اندیشی که خدمت به مردم را وظیفه‌ای شرعی و انسانی می‌دانند

بدون تردید پیشرفت جوامع، مستلزم بهره گیری از استعداد، توان، حضور فعالانه و مشارکت مردم است و توسعه پایدار در تمامی عرصه‌ها جز با همراهی تشکل‌های برخاسته از بطن مردم میسر نمی‌شود.

مشارکت‌های اجتماعی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف جلوه‌ای موثر، پسندیده و از مهمترین اصول و ابزار‌های تعالی به شمار می‌رود، مؤلفه مهمی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رکن اساسی در کشور تبدیل شده و در برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی جلوه و نمودی بیشتر داشته است، وجود ۴۸۷ تشکل غیردولتی در زمینه‌های ورزش، جوانان، اوقات فراغت، سلامت و ازدواج گواهی بر این مطلب و نشان دهنده پویایی مردم در خلق صحنه‌هایی اثرگذار در عرصه‌های همدلی و یاریگری است.


بیشتر بخوانید


اینجانب ضمن تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت های اجتماعی به کلیه دست اندرکاران و فعالان مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد به ویژه در خراسان جنوبی، از حضور مسئولانه و مشارکت خردمندانه این سازمان‌ها در تحقق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

امید که با استعانت از الطاف الهی و در چارچوب سیاستگذاری‌های تعامل گرا میان دولت و مردم، شاهد توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد و تقویت بیش از پیش روحیه مشارکت در این خطه زرخیز باشیم.

جواد قناعت 
استاندار خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار