امام جمعه شیراز با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران برای تحقق شعار سال گفت: باید مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی فارس برطرف شود.

همزمان با فرا رسیدن ۲۱ مردادماه، روز ملی حمایت از صنایع کوچک، مدیر عامل و معاونان شرکت شهرک‌های صنعتی فارس امروز، ۲۱ مرداد با آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز دیدار و گفتگو کردند. 

نماینده ولی فقیه در فارس در این دیدار با اشاره به گستره وسیع استان و لزوم توسعه متوازن صنعتی در مناطق مختلف فارس گفت: استان فارس فقط شیراز و شهر‌های اطراف آن نیست و در توسعه شهرک‌های صنعتی استان باید عدالت رعایت شود، در این راستا باید تمام ظرفیت‌های موجود در سطح استان را شناسایی کرده و آنجا را کانون رشد قرار دهیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مهم‌ترین ماهیت راه‌اندازی و ایجاد شهرک‌های صنعتی، فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تولید است، افزود: باید مسائل و مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی رفع شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان ارائه کرد.

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه صنایع کوچک نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دارند و همه کشور‌ها نیز به این بخش توجه ویژه‌ای دارند، گفت: در کشور ما نیز به این صنایع اهمیت داده می‌شود و حمایت‌های مختلفی از فعالان این عرصه صورت می‌گیرد تا شاهد توسعه این بخش باشیم.

او با تصریح اینکه نقش صنایع کوچک در رونق تولید و تحرک اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، گفت: صنایع کوچک به علت انعطاف پذیری بالا، اشتغال‌زایی مناسب، تغییرات سریع در تکنولوژی و همگام شدن شدن با فناوری روز می‌توانند نقش خود را در جهش تولید به‌خوبی ایفا کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت را برای استقرار و فعالیت صنایع کوچک فراهم می‌سازد، گفت: در استان فارس بیش از ۹۰ درصد از صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و این استان با دارا بودن ۶۴ شهرک و ناحیه صنعتی عنوان دوم کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

عظیمی با یادآوری اینکه تاکنون ۳۴۸۱ واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، گفت: در این واحد‌ها برای ۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از ساخت و ساز ۴۱۸۸ طرح صنعتی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۹۰ طرح در مرحله نصب ماشین‌آلات، ۵۸۰ طرح درمرحله تکمیل سالن تولید و ساختمان‌های جانبی و سایر طرح‌ها در مراحل دیوارکشی، اسکلت ساختمانی قرار دارد.

او با بیان اینکه تقویت صنایع کوچک راهکار جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: بیش از ۸۰ عنوان خدمات حمایتی از صنایع کوچک انجام می‌شود که همه این خدمات با یارانه حمایتی این شرکت انجام می‌شود.

عظیمی در ادامه استقرار صنایع پاک و صنایع با فناوری پیشرفته که آلایندگی ندارند در شیراز و استقرار سایر صنایع در خارج از مرکز استان را از برنامه‌های راهبردی این شرکت اعلام کرد و گفت: زیرساخت‌های استقرار صنایع در شهرک‌های صنعتی خارج از شیراز در حال آماده‌سازی و تکمیل است تا با این کار اقدامی موثر در زمینه حفظ محیط زیست و هوای پاک شیراز به‌عنوان شهر هوای پاک و دوستدارمحیط زیست انجام و توازن و تعادل بخشی در استقرار صنایع در مناطق استان نیز دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.