رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور گفت: به دنبال اخذ مجوز از دامپزشکی برای رونمایی از ۲ آنتی ژن جدید در این موسسه هستیم.

 آمقی رودسری اظهار کرد: آنتی ژن نیوکاسل جی ۷ و آنفلوانزای فوق حاد ۲ محصولی هستند که با تایید دامپزشکی تولید خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد واکسن‌های انسانی، ۹۰ درصد دامی و ۳۰ درصد طیور مورد نیاز کشور در این موسسه تولید می‌شود گفت: ظرفیت تولید این موسسه ۴۰۰ میلیون دز واکسن دوگانه و ۶۰ میلیون دز واکسن تکی است و بیشتر تولیدات موسسه برای تامین نیاز داخلی مصرف می‌شود و در واقع این موسسه با تولیدات خود مانع از خروج ارز از کشور می‌شود.

وی به استاندارد‌های بالای تولیدات این موسسه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه واکسن‌های تولیدی موسسه رازی انسانی و دامی است این موسسه زیر نظر وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کند از این رو استاندارد‌های محصولات آن باید بالا باشد.

آمقی رودسری به فعالیت واحد تحقیق و توسعه در این موسسه نیز اشاره و اظهار کرد: وظیفه اصلی این واحد بهبود فرایند تولید موجود و تولید فرآورده‌های جدید است.

وی به روش تولید واکسن در این موسسه نیز پرداخت و گفت: در این موسسه واکسن از طریق تزریق داخل تخم جنین تولید می‌شود و می‌توان گفت تولید‌های این موسسه نسل دوم واکسن است.

آمقی رودسری نیاز به تجهیزات و دانش روز را چالش اصلی این موسسه عنوان کرد و افزود: نگاه‌ها به این موسسه باید تغییر کند و اگر به دنبال این هستیم که این موسسه در بازار‌های جهانی حضور داشته باشد و بدرخشد باید بودجه مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌ها تامین و پرداخت شود.

وی ادامه داد: از ۷۰ محصولی که در این موسسه تولید می‌شود به جز یکی ۲ مورد بقیه با دانش بومی به مرحله تولید رسیده و این امتیاز و برگ برنده این موسسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.