مهران فاطمی گفت: شهدای غریب اسارت، نماد مقاومت و جهاد تبیین و زمینه‌ساز ظهور هستند.

  مهران فاطمی استاندار یزد در نخستین اجلاسیه استانی کنگره شهدای غریب اسارت استان یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر زنده بودن شهدا و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار از دست اندرکاران یادواره در استان تشکر و با ذکر خاطراتی از شهدا بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تاکید کرد.

وی شهدای غریب اسارت را نماد مقاومت و پیروزی و جهاد تبیین معرفی کرد و افزود: امروز شهدای غریب اسارت، الگویی برای همه آحاد مردم و زمینه‌ساز ظهور  هستند.

حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، یاد شهدای غریب در اسارت را گرامی داشت و از تمامی افراد و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان در امر برگزاری این اجلاسیه و همچنین از آزادگان که تمامی این برنامه به همت آنها انجام شد تشکر کرد.

حسین حیدری دبیر این کنگره یاد شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: تاکنون هزار و ۸۳۰ شهید غریب در اسارت در کشور شناسایی و پرونده هزار و ۳۵ نفر تاکنون تکمیل شد که از این تعداد ۷۴ شهید مربوط به استان یزد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳ نفر از این شهدا به دست گروهک‌های ضد انقلاب و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند، ۲۰ نفر مربوط به اسارت در بند رژیم بعث عراق و بقیه، ایرانی الاصل‌هایی بودند که در زندان‌های بعثی به شهادت نائل آمدند.

اجرای برنامه شعرخوانی، مداحی و عزاداری، پخش کلیپ، خاطره‌گویی توسط سردار مهدی فرهنگ‌دوست از فرماندهان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تجلیل از خانواده معزز شهدای غربت از دیگر برنامه‎‌های این اجلاسیه بود.

استان یزد چهار هزار شهید و افزون بر۱۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در جریان دوران دفاع مقدس ۷۵۱ آزاده داشته که اکنون حدود ۶۸۰ نفر از آنها در قید حیات هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار