مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهان لغو طرح الحاق مدیریت منطقه حفاظت شده دنای شمالی به استان اصفهان شدند.

برخی از مردم استان‌های زاگرس نشین از جمله نورآباد ممسنی فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور مقابل ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای دومین بار مخالفتشان را با تصمیم شورای عالی محیط زیست مبنی بر واگذاری مدیریت بخشی از پارک ملی دنا به اداره کل محیط زیست اصفهان اعلام کردند.


آنها می‌گویند اجرای این مصوبه دستاویزی است برای اجرای سد ماندگان


کارشناسان محیط زیست هم می‌گویند: اگر این اتفاق بیفتد محیط زیست دنا به خطر می‌افتد.


نماینده مردم بویر احمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز که پیشتر مخالفتش را با اجرای این مصوبه اعلام کرده بود امروز هم بر گفته هایش تاکید کرد و گفت: ساخت سد در ارتفاعات دنا نه تنها طبیعت و محیط زیست ذخیره گاه زیست کره دنا بلکه زاگرس میانی را با تهدید جدی مواجه می‌کند.


بهرامی افزود: نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس تمام تلاششان را برای حل مشکل و رفع دغدغه مردم تا لغو مصوبه جنجالی شورای عالی محیط زیست به کار گرفته اند.


روز گذشته نماینده ولی فقیه در استان نیز با بیان سخنانی واضح و شفاف این مسئله را به خوبی تبیین کرد و خواستار مدیریت واحد و یکپارچه مثل سابق در این منطقه شد.


قریب به اتفاق مسئولان کهگیلویه و بویراحمد هم مخالف واگذاری منطقه دنای شمالی و این مصوبه هستند و اعتراضات خود را از مسیر‌های قانونی اعلام کردند.


۱۳ اردیبهشت شورای عالی محیط زیست با واگذاری مدیریت این بخش از پارک ملی دنا به اداره کل محیط زیست اصفهان موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.