علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خروج غیر قانونی گازوئیل و بنزین از کشور و در مرزهای هرمزگان چیزی فراتر از قاچاق است.

علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از فولاد هرمزگان گفت: آنچه در خروج غیر قانونی فراورده ها و تولیدات پالایشگاهی شاهد هستیم چیزی فراتر از قاچاق است.

وی گفت: قاچاق آن چیزی است که از چشم پنهان بماند اما این شکل گسترده علنی و آشکار را نمی توان قاچاق نامید و کنترل این موضوع بخشی از مشکلات کنونی ناترازی انرژی را رفع می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال های گذشته روند مصرف آب و برق در کشور افزایش یافته  و سیاست ها و زیرساخت ها متناسب با آن رشد نکرده است بصورتی که اکنون با ناترازی انرژی در حوزه آب و برق روبرو هستیم.

علی آقا محمدی گفت: دو علت باعث شده این ناتراژی تقویت شود، یکی تثبیت قیمت ها بدون منطق است  هر چند در زمان های مختلف اینها افزایش یافته اند و این منافع تولید کنندگان را  به خطر انداخته است.

وی گفت: راه حل های کوتاه مدتی مانند قطع برق صنعت و تولید کننده برای جبران ناترازی سبب زیان به مردم و مصرف کننده شده است  این در حالی است که با گران شدن محصولات خسارت اصلی  را شهروندان می بینند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: واحدهای تولیدی، پالایشگاه ها، نیروگاه ها و خودروها و منازل خانگی باید با استفاده از فناوری  های جدید بهینه و مصرف سوخت کاهش یابد و دوم اینکه سیاست تثبیت قیمت باید کنار گذاشته شود.

آقا محمدی افزود: نیاز به جذب سرمایه های جدید در حوزه های انرژی هستیم تا این ناترازی جبران شود و دست تولید کننده را باید باز گذاشت تا بر اساس منافعش  تصمیم گیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.