معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سه ماه گذشته هفت هزار و ۲۳۰ تن از محصولات کشاورزی تولیدی این استان صادر شده است.

حسین بهرامی اظهارکرد: ارزش ریالی صادرات محصولات کشاورزی پنج هزار و ۶۳ میلیارد ریال و ارزش صادراتی آنها نیز ۱۲ میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: محصولات کشاورزی صادر شده چهارمحال و بختیاری شامل بادام بدون پوست، تازه و خشک کرده، خوراک آماده ماهی قزل‌آلا، کپورماهیان و سایر آبزیان، شیر خشک صنعتی از گاو و شیر خشک صنعتی است.

بهرامی مقاصد صادراتی محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری را امارات متحده عربی، هند، ارمنستان، لبنان، سوریه، ترکیه، عراق، ازبکستان، افغانستان و پاکستان عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در خصوص انجام صادرات کالا‌های کشاورزی از طریق گمرک استان آمار‌ها نشان می‌دهد صادرات این میزان محصول نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: براساس گواهی‌های قرنطینه صادر شده از سوی حفظ نباتات و اداره کل دامپزشکی این استان سال گذشته ۲۹ هزار و ۷۷۵ تن محصولات کشاورزی به ارزش ۴۶ میلیون دلار صادر شده است.

بهرامی ادامه داد: این میزان محصولات کشاورزی به کشور‌های هند، ارمنستان، افغانستان، ترکیه و عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: بیشترین ارزش صادراتی معادل ۲۲ میلیون دلار مربوط به محصول بادام و ۱۹.۵ میلیون دلار خوراک آبزیان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار