با حضور استاندار کرمان، ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی شامل ماشین آتش‌نشانی، کمپرسی و وانت نیسان به دهیاری‌های این استان واگذار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در مراسم واگذاری ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به تعدادی از دهیاری‌های استان کرمان با بیان اینکه حدود یک سوم از جمعیت کشور در روستا‌ها ساکن هستند، گفت: در حالی که ارائه خدمات به جمعیت شهری با ساختار‌های اداری و اجرایی و به صورت سازماندهی‌شده است؛ اما در روستا‌ها این چنین نیست و دهیاری پاسخگوی همه حوزه‌ها باید باشد. 

وی افزود: یکسری خدمات از جمله بیمارستان به دلیل خُرد بودن جمعیت در روستا‌ها وجود ندارد و برای خیلی از خدمات نیز ساختار مشخصی نیست و عملاً حجم بالا و متنوعی از کار بر دوش دهیاری‌هاست.

استاندار کرمان تصریح کرد: خودرو‌های واگذاری به دهیاری‌ها علاوه بر اینکه ضرورت‌های دهیاری را انجام می‌دهد، امکان درآمدزایی را نیز دارند.

فداکار بیان کرد: وضعیت مالی دهیاری‌ها مناسب است و محدودیت ساز و کار نسبت به شهر را هم ندارند و این یک فرصت ایجاد می‌کند که با جذب اعتبارات به کار‌های مختلف بپردازند. 

خرید ۱۶۰ میلیارد تومان ماشین‌آلات برای دهیاری‌های استان کرمان 

محمدجواد عبدالکریمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان نیز گفت: طی یک سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری‌ها و تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات در اختیار دهیاری‌های استان قرار گرفته و ۵۶ خودرو شامل لودر، کامیون، گریدر، غلتک، ماشین‌های حمل زباله و ... خریداری شده است. 

وی افزود: مراحل اداری خرید حدود ۱۵۱ خودروی دیگر نیز در حال انجام است که برای انجام فعالیت‌های روزمره و همچنین درآمدزایی در اختیار دهیاری‌های استان قرار می‌گیرد. 

عبدالکریمی، اعتبارات سالانه دهیاری‌های استان را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: جذب این اعتبارات کمکی زیادی به فعالیت دهیاری‌ها می‌کند. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان تصریح کرد: در حوزه طرح‌های درآمدزایی، ۵۰ دهیاری به صورت مستقل، احداث نیروگاه‌های خورشیدی را دنبال می‌کنند و دهیاران کوهبنان، بخش چترود و بخش مرکزی بردسیر نیز به صورت جمعی در حوزه انرژی خورشیدی فعالیت می‌کنند. 

وی از نمونه فعالیت‌های درآمدزای غیر ماشین‌آلاتی دهیاری‌ها استان را، کارخانه آهن اسفنجی در زرند، سردخانه در جازموریان و زنجیره ارزش تولید گوشت در قلعه‌گنج نام برد و تصریح کرد: به زودی ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات درآمدزایی در اختیار دهیاری‌های استان قرار می‌گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار