سرپرست اداره صمت آذربایجان شرقی گفت: هشت درصد صنایع کوچک کشور در رشته صنعت چرم، نساجی، صنایع غذایی، شیمیایی، کانی غیرفلزی و محصولات پلاستیکی در استان مستقر هستند.

 سرتیپی با اشاره به اهمیت اثربخشی صنایع کوچک در اقتصاد کشور گفت: مطابق تجربه کشور‌های موفق توسعه صنایع کوچک در زمان گذار صنعتی منجر به اشتغال پایدار بویژه در نواحی صنعتی و روستا‌ها شده و یکی از راهکار‌های جدی برای اشتغالزایی در حوزه تولید است.

وی اعلام کرد:  استان آذربایجان شرقی با استقرار سه هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

سرتیپی با بیان اینکه طبق تعاریف سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) کارگاه‌های کمتر از ۱۰ نفر شاغل کوچک محسوب می‌شوند ادامه داد: با احتساب این تعریف غیر واحد‌های صنعتی بالغ بر ۳۵ هزار صنوف تولیدی استان نیز در گروه صنایع کوچک قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام این نهاد بین المللی به طور متوسط سه نفر به ازای هر کارگاه تولیدی صنفی مدنظر قرار می‌گیرد که در این صورت شاهد اشتغال بیش از یکصد هزار نفر تنها در بخش اصناف تولیدی استان هستیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به تعداد زیاد صنایع کوچک استان و همچنین آسیب پذیری این بخش از صنایع نسبت به صنایع متوسط و بزرگ در فراز و نشیب‌های اقتصادی مصمم به حمایت از آنها در چارچوب تعاریف قانونی نظیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هستیم. 

وی افزود:واحد‌های صنعتی که دارای اشتغال تا ۵۰ نفر هستند در رده صنایع کوچک قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.