رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: یکصد و هفتمین دوره ملی و سومین دوره استانی طرح قرآنی "بشری" در اسفراین به مدت سه روز آغاز شد.

رضا رضایی گفت: بشری با عنوان طرح تربیت مربی قرآن کریم است و اجرای این طرح می‌تواند در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه مؤثر باشد.

وی افزود: شهرستان اسفراین به "دارالقرآن" معروف است و با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در این زمینه دارد ۳۲۰ دانش آموز، دانشجو، طلبه، مربیان موسسات قرآنی، مدیران، علمای اهل سنت حوزه علمیه را در این دوره تربیت می‌کند.

رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: تمام علاقه‌مندان در این طرح از بخش‌ها و روستا‌ها شرکت کرده و مدیرکل برنامه ریزی و توسعه آموزش‌های قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سه مربی جهت آموزش قرآن حضور دارند.

وی ادامه داد: این طرح شیوه نوین آموزش قرائت قرآن کریم به شیوه شنیداری و گفتاری حضرت رسول (ص) آموزش داده می‌شود و پس از پایان دوره عملی مدرک تربیت مربی با امضای مسئول وزارت ارشاد به آنان اهدا خواهد شد.

رضایی بیان کرد: جریان سازی فعالیت‌های قرآنی در نقاط مختلف شهری و روستایی از جمله اهداف مهم این طرح قرآنی است و تاکنون شهرستان راز و جرگلان هم برای آموزش تعالیم قرآن تقاضا داشته و هنوز قطعی موافقت نشده است.

یکصد و  سومین دوره ملی و دومین دوره استانی تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم (طرح بشری) سوم مردادماه در شهرستان راز و جرگلان این استان آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.