رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هدف از مجموعه تلاش‌ها «مردمی سازی» بحث جوانی جمعیت و افزایش مشارکت است.

دکتر محمدحسین اعرابی اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمی فرهنگی و هنری و دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت استان چهارمحال و بختیاری اظهارداشت: در حوزه جوانی جمعیت بحث‌های علمی، کارشناسی و فرهنگی فراوان انجام شده که باید مورد توجه جدی مسئولان و مردم قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مشارکت مردم در تحقق جوانی جمعیت مهم است چرا که تجربه نشان داده هیچ برنامه‌ای بدون مشارکت مردم موفق نبوده و هرجا مردم پای کار بودند، نتیجه مطلوب حاصل شده است.

اعرابی گفت: فرهنگسازی و تغییر در نگرش و ذهنیت مردم در بحث جوانی جمعیت یکی از راهکار‌های مهم و اثربخش است.

وی با تقدیر و تشکر از مجموعه معاونت بهداشت که بار اصلی را در ترویج جوانی جمعیت به دوش می‌کشند، افزود: نباید منتظر بخشنامه‌ها بود همه باید در این امر تلاش کنند چرا که اقتدار ملت و کشور وابسته به جمعیت است.

اعرابی افزود: به جوانی جمعیت نباید دیدگاه حاکمیتی داشت، بلکه باید با نگاه وظیفه ملی این امر را مورد توجه قرار داد، زیرا نیروی جوان یکی از مولفه‌های اصلی قدرت هر کشوری است و هر کسی به هر نحوی جهادگونه باید به این فریضه اهمیت دهد.


بیشتر بخوانید


وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از بین ۶۳ دانشگاه وزارت بهداشت کشور رتبه سوم در بحث جوانی جمعیت را کسب کرده است، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش کادر بهداشت و درمان و مجموعه دانشگاه در کسب این رتبه، امید است اقدامات باقوت بیشتر برای جوانی جمعیت ادامه یابد.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار