سخنگوی کاخ سفید به اظهارات مقامات صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس غزه واکنش نشان داد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید دولت بایدن به «افراط‌گرایان» از جمله (رژیم) اسرائیل اجازه نخواهد داد تا مذاکرات آتش‌بس غزه را از مسیر خود خارج کنند.

به گزارش الجزیره، سخنگوی کاخ سفید همچنین از اظهارات «اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت ادعای او مبنی بر اینکه توافق آتش‌بس به معنای تسلیم شدن اسرائیل است «اشتباه» بوده و برای «گمراه کردن» افکار عمومی صهیونیست‌ها عنوان شده است. 

قطر، مصر و آمریکا بامداد امروز در بیانیه مشترکی خواستار از سرگیری گفتگو‌ها و «مذاکرات فوری» پیرامون غزه از ۲۵ مرداد شدند. این سه کشور خواستار رفع همه «شکاف‌های باقی‌مانده» و «اجرای بدون تاخیر توافق» شدند. تاکنون اسپانیا، انگلیس و لبنان از درخواست تجدید مذاکرات آتش‌بس حمایت کرده‌اند. 

شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به دست رژیم صهیونیستی به طور گسترده سوالاتی را درباره چشم‌انداز مذاکرات آتش‌بس ایجاد کرده است. به شهادت رساندن هنیه که یکی از چهره‌های کلیدی مذاکرات بود، از نظر بسیاری از کارشناسان به عنوان تلاشی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خنثی کردن تلاش‌ها و عدم حصول آتش‌بس تلقی شد.

تاکنون چندین رسانه از جمله آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داده‌اند که پس از این ترور، رئیس جمهور آمریکا که اصرار دارد توافق در دوران باقی مانده ریاست جمهوری او به سرانجام برسد، با نتانیاهو تماس گرفته و دو طرف یک مکالمه «پرتنش» داشته‌اند. منابع می‌گویند بایدن به این باور رسیده است که نتانیاهو به او در مورد مذاکرات دروغ می‌گوید.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار