مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شوش و دزفول در شبانه روز گذشته با دمای ۴۹.۵ و ایذه با ۲۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز دوشنبه وقوع دما‌های ۴۸ درجه و بالاتر در اغلب نقاط استان به غیر از مناطق مرتفع شمالی و شرقی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال و شرق استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین از امروز تا روز دوشنبه بویژه روز‌های شنبه و یکشنبه با توجه به رطوبت مطلوب و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی احتمال رگبار و رعد و برق بصورت محلی و نقطه‌ای و وزش باد‌های متوسط همراه با تندباد‌های لحظه‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه شمال خلیج فارس نیز تا روز شنبه مواج است افزود: در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۴۸.۲ و کمینه دمای ۳۲.۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران و رعد و برق بصورت محلی و نقطه‌ای از اواخر وقت دوشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.