رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه اکنون گیاه پنبه در مرحله زایش وغوزه کشی است به کشاورزان توصیه کرد: با سرکشی از مزارع خود مراقب آفت کرم قوزه باشند.

موسی خانی گفت: این آفت موجب از بین رفتن غوزه پنبه‌های زودرس می‌شود و کشاورزان در صورت مشاهده باید از تله‌های فرمونی در مزارع خود استفاده و با شکار پروانه کرم غوزه از روش‌های بیولوژیکی نظیر زنبور تریکو گراما برای کنترل آفت استفاده کنند.

او افزود: پس از استفاده از زنبور تریکوگراما اگر لارو این آفت در مزارع مشاهده شد باید سم پاشی انجام شود تا جمعیت لارو‌ها کنترل شود.

رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به کشت ۱۲ هکتار پنبه در استان پیش بینی کرد: بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن وش پنبه در استان برداشت شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه در استان کشت شده بود که از این میزان سطح کشت شده ۲۱ هزار تن پنبه تولید و تحویل کارخانه‌های پنبه پاک کنی استان شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته قیمت خرید پنبه برای هر کیلوگرم ۲۶ تا ۳۳ هزار تومان به صورت توافقی بود، اما امسال دولت قیمت تضمینی برای هر کیلو گرم پنبه را ۳۷ هزار تومان اعلام کرده است.

او افزود: با این حال پیش بینی می‌شود این قیمت تضمینی توسط کارخانه‌های پنبه پاک کنی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.