مرکز جامع ژنتیک زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی از سوی پژوهشگاه رویان برپایه دو محور تشخیصی و تحقیقاتی افتتاح شد.

مراسم افتتاح مرکز جامع ژنتیک رویان با حضور رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از پزشکان و محققان این مرکز، برگزار شد.

مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش محققان ایرانی مطرح کرد: رویان از بزرگترین و شناس‌ترین پژوهشگاه‌های جهاد است و امیدواریم فرهنگ رویانی در تمام واحد‌های جهاد دانشگاهی در تمام کشور سرایت کند و همه بتوانند پیشران در علم و فناوری باشند

او با اشاره به استفاده از جوانان نخبه گفت: لازم است افرادی که در مسئولیت‌های‌ مختلف گماشته می‌شوند هم جوان و هم مجرب باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: کسانی که فرزندان دارای مشکل‌های ژنتیکی دارند خیلی اذیت می‌شوند و چه خوب است با استفاده از علم ژنتیک به خانواده ها کمک شود از قبل از تولد، فرزندان سالمی داشته باشند.

او با بیان اینکه اگر یک نفر را درمان کردید، جامعه ای را زنده کردید، افزود: هرروزه شاهد کار جدیدی در کشور از سوی جهاد دانشگاهی هستیم که باعث افتخار این این فرهنگ را باید در جامعه گسترش دهیم .

مرکز پایش سلامت جنین حاصل از لقاح خارج از رحم هم در این مراسم افتتاح شد.

این مرکز برپایه دو محور تشخیصی و تحقیقاتی در زمینه‌های ژنتیک، زیست‌فناوری، روش‌های نوین درمانی بر پایه ژن و مطالعات عملکردی فعالیت خواهد داشت.

تمامی بیماران نابارور، بیماران سرطانی، متابولیک، نادر و هر گونه بیماری که نیاز به تشخیص ژنتیکی دارند، می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.